Két hete a MINI bemutatta az új Coupét, akkor is mindent elárultak az új típusról, de a hivatalos fotókon még kissé álcázva láthattuk a kocsit. Mostanra megérkeztek a kétajtós kocsi valódi képei, amelyek már minden részletet elárulnak a kétajtós járgányról.

A leggyorsabb széria MINI 1
A leggyorsabb széria MINI 47


Ez a MINI első modellje, amely az úgynevezett három doboz elv szerint épült. Azaz a motortér, az utastér és a csomagtér jól elhatárolhatóan épülnek egymás mellé, akár a legókockák. Az autó arca, illetve hátsó fertálya ugyanolyan, akár a háromajtós változaté, viszont 52 mm-rel alacsonyabb a Coupé.

A legnagyobb újdonság, hogy az autó csupán kétszemélyes, viszont mellé a csomagtartó jóval tágasabb, mint a hagyományos MINI modellekben és az utastérben, az ülések mögött is akad hely a cuccoknak. Az autó hátulja egy kis szárnyat rejt, amely 80 km/óra felett, automatikusan elbújik, s ha az autó tartósan 60 km/óra alatt halad, akkor visszatér a helyére. Ez a technológia nemcsak a MINI-nél újdonság, de a BMW-konszern más modelljében sem használták eddig.

Négyféle kivitelben érkezik a modell. A három benzines: Cooper Coupé, Cooper S Coupé, illetve John Cooper Works Coupé. Mindegyikbe 1,6-os, négyhengeres motor kerül, hatfokozatú manuális sebességváltóval társítva. Míg az első változatba egyszerű szívómotort (122 LE) használnak, addig a másik kettő turbós, ezek 184, illetve 211 lóerős. A JCW Coupé a valaha épült leggyorsabb gyári MINI, 240 km/órás végsebességre is képes, álló helyzetből 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Ezek mellett dízelmotorral is megvehető lesz a kocsi, a Cooper SD Coupéba a BMW 2,0 literes 143 lóerős motorja kerül, amivel akár 4,3 literes átlagfogyasztás is produkálható.

Az új MINI Coupét ősszel, a Frankfurti Autószalonon leplezik le.