A Frankfurti Autószalonon debütál a magyarok számára igen fontos új Mercedes-Benz B-osztály. Persze nem nálunk adják majd el belőle a legtöbbet, de ha jól fogy, a kecskeméti gyár jövőjét, munkahelyeket és bevételt jelent az államnak. A Mercedes most már részleteket is elárul a kompakt modellről, amely szakít elődje szendvicsszerkezetes padlólemezével, helyette hagyományos önhordó karosszériát kap.

Áramvonalas az új magyar Merci 1
Áramvonalas az új magyar Merci 23


Az új B-osztály 4359 mm hosszú, 1786 mm széles és 1557 mm magas. A kategóriát meghatározó Volkswagen Golf értékei: 4199 mm, 1786 mm, 1479 mm.

Bár egy látszólag szögletes kompakt modellről van szó, a Mercedes igazán áramvonalasra alakította. 1100 szélcsatornában eltöltött órának köszönhetően már az alapmodell is kiemelkedő 0,26-os alaktényezővel bír, de a később megjelenő ECO csomaggal ez az érték 0,24-re csökken, a csökkentett hasmagasság, a burkolt padlólemez stb. használatával. Persze készül sportcsomag is, direktebb kormányzással és feszesebb futóművel.

Az új B-osztályba számos, a Mercedes nagyobb modelljeiben alkalmazott technológia is bekerül. Így az adaptív fényszórók, a holttérfigyelő rendszer, a sebességhatárra figyelmeztető rendszer, az aktív parkolássegéd, a sávtartó, illetve a világon elsőként a kompakt kategóriában, a B-osztály rendelkezik egy radaralapú, ütközésre figyelmeztető rendszerrel is.

Áramvonalas az új magyar Merci 24


Ez vizuális és akusztikus jelekkel figyelmezteti a vezetőt az autó előtti akadályokra és baj esetén előkészíti a vészfékasszisztenst a lehető leghatékonyabb fékezéshez.  

A motortérben négyhengeres turbófeltöltéses motorokkal találkozhatunk majd. Az új 1,6-os benzinmotor 122 és 156 LE teljesítménnyel jelenik meg, nyomatéka 200, illetve 250 Nm. Dízel oldalon 1,8-as motor két variánsa szerepel, a gyengébb 109, az erősebb 136 lóerős, itt a nyomatékcsúcsok 250, illetve 300 Nm-t jelentenek. Később a kínálat 2,0 literes benzinmotorral is bővül.

Mindegyik motorhoz tartozik motorleállító start&stop rendszer és alapesetben hatfokozatú manuális váltó juttatja a nyomatékot az első kerekekhez, felárért a kézi helyett hétfokozatú duplakuplungos automata is kérhető. A B-osztály később számos zöld változattal is gazdagodhat, a pletykák szerint hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos hajtással is piacra kerül.  

Az új B-osztály világpremierje ősszel a Frankfurti Autószalonon lesz, a forgalmazása novemberben indul Németországban.