A Mazda az idei Frankfurti Autókiállításon mutatja be új kompakt szabadidő-autóját, a Mazda CX-5-öt. A modell felvonultatja a Mazda új SKYACTIV néven futó új technikai innovációit, ill. magán viseli az új formanyelv, a KODO jellemzőit.

A Minagi tanulmány
A Minagi tanulmány

A Minagi tanulmány

A Minagi tanulmány


A CX-5 az első olyan sorozatgyártású Mazda-modell, amely bemutatja „a mozgás lelke” formanyelvet. A típus alapját az idei Genfi Autószalonon kiállított Minagi tanulmány adja.

Az autó már a Mazda új rugalmas padlólemezén alapul. Természetesen nem gumiból, hanem acélból készül továbbra is az elem, a kifejezés arra utal, hogy alkalmas többféle méretű modellhez, első és összkerékhajtás alkalmazására egyaránt.

A CX-5 európai motorválasztékában megtalálható majd a kétliteres SKYACTIV-G benzinmotor, valamint a 2,2 literes SKYACTIV-D dízelmotor.  A japán gyár ígérete szerint utóbbi motorral a modell szén-dioxid kibocsátása 120 g/km alatt lesz, amiből kiszámolható, hogy 4,6 liternél kevesebb üzemanyagot használ 100 kilométerenként.

A szabadidő-autó, amelyet a Mazda precízen irányíthatónak, sportosnak ír le, kézi, illetve automata sebességváltóval is elérhető lesz. Globális bevezetését fokozatosan, a jövő év elejétől kezdik meg a piacokon. Fő konkurensei, a Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Hyundai ix35 stb. lehetnek.

Ez a Mazda harmadik, legkisebb szabadidő-autója a CX-7 és CX-9 mellett