A Lamborghini szétküldte meghívóját a szeptember közepén esedékes Frankfurti Autószalonra. A levélből kiderül, hogy az olasz gyár új sportkocsit leplez le a világ egyik legnagyobb autóipari kiállításán.  

Versenyváltozat az Aventadorból?
Irány Frankfurt

Irány Frankfurt

Irány Frankfurt


Persze azt nem írják le, hogy milyen autó lesz az, de kis támpontot adnak. A meghívó címe ugyanis az Lamborghini. Racing towards Frankfurt. Azt feltételezzük, hogy A verseny Frankfurt felé címe épp az autóra utal.

Lehetséges, hogy a tavasszal bemutatott új szupersportkocsi az Aventador versenyváltozatát leplezik le, összehozva a Gallardónál már létező márkakupa sorozatot gazdagoknak.

Ennél azonban valószínűbb, hogy a tavaly ősszel a Párizsi Autószalonon kiállított különlegesség, a Sesto Elemento kerül megvásárolható állapotba.  Az autóból maximum 20 darab készülne, az ára 2 millió euró fölötti lehet, ami több, mint a Bugatti Veyron ára. Ezzel a Sesto Elemento lenne a VW-konszern legdrágább modellje.

Ezért kapna is valamit az ügyfél, például a Veyron Super Sporthoz hasonlóan 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak köszönhető, hogy az autó mindössze 999 kilót nyom. A végsebessége 340 km/óra lehet.

Neve onnan ered, hogy az autó kialakításánál erőteljesen használt szénszálas műanyag alapanyaga a szén, amely a hatodik elem (Sesto Elemento) a periódusos rendszerben. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készülnek. Ugyanakkor a futómű fő részeit és a felniket is szénszálas műanyagból formázták, ahogy az utastér legtöbb elemét is.

Csakhogy a súlycsökkentésnek áldozatul eshettek a különböző országok közúti közlekedéshez előírt biztonságtechnikai és egyéb megoldások, ezért mutatják be versenyautóként.

Mindez persze csak spekuláció, szeptemberben megtudjuk, mi az igazság belőle.