A Toyota már kinyilatkoztatta, bár Japánban van ilyen modellje, nem hisz a dízel-hibridben, a konnektorról tölthető hibrid szerintük a jó út. Nem is kell már sokat várnunk rá, jövő hónapban tartják a Pirus Plug-in Hybrid, azaz a Prius konnektorról tölthető változatának világpremierjét.
A hivatalos közlemény egyelőre annyit árul el, hogy a hagyományos Priustól nemcsak az elektromos töltőcsonk különbözteti meg, de az eddig alkalmazott nikkel-fémhidrid akkumulátor helyett lítium-ion kivitelű telepek tárolják az energiát. Vélhetően a korábbinál többet, mert mint mondják, pont a megnövekedett elektromos hatótávolságnak köszönhetően a Prius Plug-in Hybrid szabvány szerinti fogyasztása 2,2 liter/100 km.
Korábban a Toyota a jelenlegi Prius 1-2 kilométeres elektromos hatótávjának megtízszerezését célozta meg, a számok alapján valóban 20 km lehet a reális. Ez pedig már arra is alkalmas lehet, hogy egy városlakó villanyautóként használja a hétköznapokon autóját. A koncepció változat 100 km/órás sebességre is képes volt csak a villanymotort használva.
Milyen lesz ezt az autót vezetni?
Mi már tudjuk, tavaly ugyanis volt szerencsénk kipróbálni egy prototípust. A cikkből kiderül, hogy a valóságban mennyit fogyasztott a még fejlesztés alatt álló típus.
A Toyota 1997-ben mutatta be a Priust, amelynek forgalmazása 2000-ben indult Európában. A második generáció 2003-ban, a jelenlegi, harmadik generáció 2009-ben érkezett. Tavaly Európában 41 989 Priust helyeztek forgalomba, világviszonylatban pedig tavaly októberben lépte át az eddig eladott Priusok száma a kétmilliós határt.
Európában a Prius mellett már kapható az Auris hibrid, jön a hétszemélyes Prius+ és Yaris hibrid is.