Bár formailag létezik a Volkswagen Bogárnak modernkori megfelelője, az új modell egy prémium termék, annak magas árával. A Volkswagen viszont elkészítette a Bogár szellemi utódját. Az új kisautó, az Up! mellé új fizetési konstrukciókat is kínálnak. Mint mondják, az AutoCredit2 rugalmasságának köszönhetően az ügyfélnek nagyobb pénzügyi mozgástere lehet, ami sokak számára elérhetővé teszi az autót, ahogy anno az 50-es években a Bogár esetében.

Kommunizmus a Volkswagentől 1
Kommunizmus a Volkswagentől 37


Az Up! – amelyről egyelőre még nem mindent árul el a gyár – 3,54 méter hosszú és 1,64 méter széles, kifejezetten városi használatra tervezték. Tengelytávolsága a kategória legnagyobbja, 2,42 méter, ami nemcsak a stabilitásnak a vezethetőségnek tesz jót, de az utastér tágasságának is. Az Up! négyszemélyes, azaz hátul is két utasnak alakítottak ki helyet. Csomagtartója alaphelyzetben 251 literes, de a hátsó ülések lehajtásával kis-áruszállítónak is beillő 951 liter szabad hely keletkezik.

Látványra az Up! pontosan olyan, mint a 2007-ben bemutatott tanulmány. Olyan apró részletek különböznek csupán, mint a felnik, a visszapillantó tükrök, kilincsek, illetve, hogy a szériamodellen nem az egész csomagtérajtó készült átlátszó üvegből.

Az utastér egyszerű kialakítású, de mutatós, valószínűleg a praktikumot helyezték előtérbe. A sok fekete műanyag komor hangulatát oldja a karosszéria színével azonos betét a műszerfalon. Felárért kerül a műszerfalra az az érintőképernyős hordozható szórakoztató egység, amelyet világ vezető navigációs rendszereket gyártó cégével, a TomTommal közösen fejlesztettek. Ez navigációs, információs rendszer illetve telefon egyben.
Kommunizmus a Volkswagentől 38 Az eredeti koncepcióval szemben, ahol hátul volt a motor és a hátsó kereket hajtotta, a sorozatgyártásra, költséghatékonyság miatt a hagyományos orrmotoros elrendezést valósította meg a Volkswagen. Az Up!-hoz új motorgeneráció készült.

Kommunizmus a Volkswagentől 39


Az 1,0 literes háromhengeres benzinmotor 60, illetve 75 lóerős változatokban kerül a kocsiba. BlueMotion kivitelben, a start&stop rendszer alkalmazásával a gyengébb 4,2, az erősebb 4,3 literes átlagfogyasztást produkál. A motornak lesz földgázzal üzemelő változata is, míg 2013-ra elkészül a villanymotorral hajtott Up! is.

A kategóriában újdonságként a Volkswagen automata vészfékrendszert kínál az Up!-hoz. Az opcionális rendszer 30 km/órás sebesség alatt lézeres érzékelővel pásztázza a jármű előtti utat és ha szükséges, magától fékez, hogy csökkentse a baleset súlyosságát.

Az új Volkswagen Up! világpremierje szeptemberben a Frankfurti Autószalonon lesz, a forgalmazása pedig decemberben indul. Az autó a VW-konszern más márkáinak neve alatt is piacra kerül, így készül belőle Škoda és SEAT változat is. A háromajtós karosszériaváltozat mellett elérhető lesz majd hosszabb kivitelű ötajtós is, de áruszállító kivitelt is terveznek.