48 éves, de még mindig nagyon friss és fiatalos a Porsche 911. Megérkeztek az első hivatalos információk a sportkocsi legújabb generációjáról. A gyári fotók megerősítik, amit eddig is sejtettünk, tudtunk: az autó megtartotta karakterét. A sziluett ugyanolyan mint évtizedek óta, az új fényszórók, a LED-es hátsó lámpák, a nagyobb hátsó szárny, az ajtókra költöztetett visszapillantók és új lökhárítók teszik egyedivé az új generációt.
Az autó laposabb és hosszabb, mint eddig, de a legfőbb változás, hogy a 911 tengelytávolsága tíz centit bővült elődjéhez képest. Ám attól, hogy nagyobb az autó, nem nehezebb, sőt a tömege még csökkent is. Főként az új fejlesztésű alumínium-acél váznak köszönhetően egyes modellváltozatok 45 kilóval is könnyebbek, mint korábban.
Az utastér is erősen emlékeztet a korábbi generációra, de számos részlet teljesen új. Ilyen a viszonylag magasan futó váltóalagút, amelyet saját bevallása szerint a Carrera GT-ből emelt át a Porsche. Így a kormányhoz közelebb kerül a váltókar, ez persze csak a manuális váltónál érdekes, hiszen az automatánál a kormánykerékről is lehet kapcsolni.
A műszerfal klasszikus módon öt kerek órára épül, központi helyen a fordulatszámmérővel, de az egyik műszer nagy felbontású multifunkciós kijelző. Az indítókulcs a Le Mans-i versenyeknél bevezetett megoldásnak megfelelően továbbra is baloldalon van. Bal kéz indít, jobb kéz kapcsolja a váltót, így gyorsabb rajtolni.
Kétféle modellel és ennek megfelelően két motorral kezdődik a 911 gyártása. Az üzemanyag-fogyasztásuk akár 16 százalékkal is kisebb, mint eddig, köszönhetően a start&stop rendszer, az energiamenedzsment, az elektrohidraulikus szervokormány alkalmazásának és a világújdonságnak számító hétfokozatú manuális váltó bevezetésének, illetve a duplakuplungos automatánál (PDK) alkalmazott vitorlázó módnak.
A Carrerába 3,4 literes hathengeres boxer kerül, a teljesítménye 350 LE. A PDK-val ez a modell 8,2 literes átlagfogyasztást produkál a szabvány szerint, ami 1,6 literrel kevesebb, mint korábban. CO2-kibocsátása 194 g/km, amivel ez az első Porsche modell, amely 200 g/km alatti értéket produkál. A duplakuplungos automatával a Carrera 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, az opciós Sport Chrono csomaggal ez az idő 4,4 másodpercre szűkül.
A 911 Carrera S-be a korábbinál nagyobb lökettérfogatú, 3,8 literes motor kerül, 400 lóerős teljesítménnyel. A 15 lóerő pluszteljesítmény ellenére 1,5 literrel kevesebbet, 8,7 litert fogyaszt átlagosan, ha PDK-val szerelték. A modell 4,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót az automata használatával, ám ha a vevő kéri a sportcsomagot akkor 4,1 másodpercre rövidül a sprintidő.
Nemcsak hosszirányú gyorsulásban fejlődött a 911, de a hosszabb tengelytávolsággal kombinált szélesebb első nyomtávnak és az új hátsó futóműnek köszönhetően a keresztirányú gyorsulási értékei is jobbak. Így kanyarban is gyorsabb az új generáció. A dinamizmus tovább fokozható az új Porsche Dynamic Chassis Control-lal, ami nem más, mint egy aktív karosszériadőlést csökkentő rendszer, amely az úthoz képest optimális helyzetbe hozza gumikat, a lehető legnagyobb kanyarsebességet biztosítva.
Az új Porsche 911 Carrera világpremierje a 2011-es Frankfurti Autószalonon esedékes. Németországban decembertől forgalmazzák, ottani ára 88 038 euró a Carrera esetében és 102 436 euró a Carrera S tekintetében.