Luxusautó négyhengeres motorral? Lehet, ha társul mellé egy kis elektromos segítség is, így ugyanis már hathengeresnek beillő a teljesítmény, miközben marad a visszafogottabb fogyasztás. Ezt a receptet valósította most meg az Audi.
Még 2010 tavaszán mutatta meg a német gyár az A8 hibrid hajtással szerelt koncepcióját, mostanra pedig elkészült a sorozatgyártású változat.
A technika változatlan, azaz az A8-hoz amúgy nem elérhető 2,0 literes turbómotort építenek az ötméteres limuzinba, illetve csatlakozik egy elektromos motor is. Utóbbit az átalakított nyolcfokozatú sebességváltó nyomatékváltója elé építettek be és egy kuplung kapcsolja be vagy ki, az első kerekeket hajtja. A 36,7 kilós lítium-ion akkumulátor a csomagtartóban kapott helyet.
A benzinmotor önmagában 211 LE-s, a villanymotor 54 LE-t tud, a rendszerteljesítmény azonban csak 245 lóerő. A nyomatékuk egyenként 350, illetve 210 Nm, együttesen 480 Nm nyomatékot képesek előállítani.
Ezzel az Audi A8 hybrid 7,7 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/órára, míg a csúcssebessége 235 km/óra. Ennyit el is vár egy A8-vevő, annak pedig bizonyosan örül, hogy e mellé különösen takarékos is jármű, szabvány szerinti fogyasztása csupán 6,4 liter száz kilométerenként.
Az A8 hybrid maximálisan 100 km/órás sebességet képes elérni a villanymotor segítségével, egyenletes 60 km/órás sebességgel haladva pedig három kilométert tehet meg, csak az elektromos hajtásra támaszkodva.
Ezzel immár az Audi is csatakozik riválisaihoz, hiszen a Lexus LS után a BMW Hetes és a Mercedes-Benz S-osztályban is megjelent a hibrid-hajtás.