Hétfőn kiszivárgott egy gyári fotó az új Mercedes-Benz B-osztályról, most viszont megérkezett a teljes sorozat. Megnézhetjük elől-hátul, alul-felül, kívül-belül az új modellt, amely természetesen azért ilyen érdekes, mert Magyarország gazadási teljesítményét is befolyásolja majd. Ez lesz az egyik típus, amelyet Kecskeméten is gyártanak majd.

Bemutatkozott az új magyar Mercedes 1
Bemutatkozott az új magyar Mercedes 47


Bár alapvetően buszos formájú a karosszéria, a kategória legjobb, cW=0,26-os alaktényezőjével rendelkezik a kocsi. Mindez főként a részletek tökéletesítésének eredménye, az első kerekek körüli áramlás szabályozása, a padlólemez kialakítása és a hűtőlevegő megfelelő elvezetése, vagy a kerékdob speciális spoilere, mind segítenek. Később érkezik majd az ECO csomag, azzal 0,24-esre csökken az alaktényező értéke.  

Az új B-osztály 4359 mm hosszú, 1786 mm széles és 1557 mm magas. A legfeltűnőbb a magasság csökkenése, hiszen az autó elődjénél csaknem öt centiméterrel jobban lapul az útra. Köszönhetően a korábbi szendvicsszerkezetű padlólemez hagyományosra váltásának, az utasok természetesebben ülnek, annak ellenére, hogy az ülés 86 mm-rel alacsonyabbra került. Így persze beszállni is könnyebb.

Az ergonómiailag előnyös testtartás a padlólemez lesüllyesztésével együtt akkora hátsó lábteret eredményezett (976 mm), amely felülmúlja még az S- és E-osztályét is, és ezzel a kategória rekorderének számít. A hátsó ülések 140 mm-rel előrébb csúsztathatók, ilyenkor 488-ról 666 literre nő a csomagtér. Az igazán nagy tárgyak szállításában a ledönthető hátsó ülések és a jobb első ülés lehajtható háttámlája segít.  

Bemutatkozott az új magyar Mercedes 48


Az új B-osztály benzin- és dízelmotorokkal, manuális és automata váltóval egyaránt elérhető a gyártás kezdetétől. Valamennyi modell alapfelszerelése a start-stop rendszer. Az 1,8-as dízel a más modellekből már ismert motor továbbfejlesztett változata.  B 180 CDI-ként 109 LE és 250 Nm vár a vezetőre, míg B 200 CDI-ként 136 LE és 300 Nm.

A négyhengeres benzinmotor teljesen új, 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel. A gyengébb 122 lóerős, az erősebb 156 LE-t kínál, nyomatékuk 200, illetve 250 Nm. További premier a Mercedes-Benznél az új duplakuplungos 7G-DCT sebességváltó. A gyár leszögezi, az autó padlólemezét alkalmassá tették későbbi alternatív hajtásmódok bevezetésre is, így elektromos és hibrid kivitel is készülhet.

A gyár ígérete szerint már alapkivitelben is agilis az új B-osztály, de a vezetési élményre fogékonyabbaknak sportfutómű is elérhető. Ezzel 20 milliméterrel lejjebb kerül a jármű  súlypontja,  emellett elérő lengéscsillapítókat, illetve direkt kormányművet tartalmaz.

Világújdonság a kompakt kategóriában a B-osztály szériafelszerelése, a radaros ütközés-figyelmeztető rendszer, amely a ráfutásos balesetek veszélyét csökkenti. A rendszer optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a figyelmetlen sofőrnek a felismert akadály előtt és vészfékezésre készíti fel a fékasszisztenst.

Ezen felül is van elektronikai segédrendszer az új modellben, így adaptív menetfény-asszisztens, holttérfigyelő- és sávtartó asszisztens, éberségfigyelő-rendszer, sebességhatár-asszisztens, aktív parkolást segítő rendszer stb. Természetesen nem mind széria.

A B-osztályban is megjelenik a más Mercedes-típusokból ismerős forgó-nyomógomb a kartámasz előtt. Az új online multimédia-rendszer Internet-hozzáférést is biztosít. Álló járműben tetszése szerint böngészhet az autós, vagy lehívhat egy Mercedes-Benz alkalmazást. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google helyi keresés és időjárás-jelentés, illetve egy előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével kidolgozott útvonal letöltése.

Az új Mercedes-Benz B-osztály világpremierje a szeptember közepén, a Frankfurti Autószalonon lesz. Németországban már idén elkezdik forgalmazni a kocsit ottani gyártásból, a hazánkban készülő modellek jövőre kerülnek a kereskedésekbe.
Bemutatkozott az új magyar Mercedes 49