Itt a Honda harmadik beharangozó anyaga az új Civicről, amelyet szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon mutat be. Korábban elárultak ezt-azt a futóműről, illetve motorról is.
A legfrissebb anyagból kiderül, hogy a fejlesztőcsapat számos tagja a Forma-1-ben szerezte tapasztalatát, így értenek ahhoz, hogyan alkossanak áramvonalas autót, amely nagy sebességnél is stabil marad. Ám van a munkájuknak egy másik eredménye.
Állítják, a szélcsatornában végzett aprólékos munka nyomán az új Civic fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkent, utastere pedig kifejezetten csendes. A kabin hangszigetelését a swindoni kutatási-fejlesztési központ akusztikus kamrájában végezték. A munka eredményeképpen módosították például a tetőkárpit kialakítását és kölcsönhatását a karosszériával.
Ez a Civic kifejezetten az itteni vezetőknek készül, ezért sok időt töltöttek az autó európai tesztelésével, hogy az új Civic a legkülönfélébb útviszonyok közt is jól teljesítsen. Háromféle motorral készül az új modell, közülük egy dízel, amellyel 4,3 literes átlagfogyasztásra képes az autó.
A kifejezetten az európai piacra tervezett, kizárólag ötajtós, csapotthátú kivitelben készülő Civic a középkategóriában száll majd versenybe a VW Golffal és Ford Focusszal. Az autó 2012 elején jelenik meg az európai márkakereskedésekben.