31 éve piacon van, már 6,5 millió elkelt belőle, és a Fiat Panda pályája tovább folytatódik. Elkészült az új modell. A világpremierjét a Frankfurti Autószalonon tartó modell 365 centiméter hosszú, ami 11 centiméteres növekedést takar, szélessége hat centis bővüléssel 1,64 méter, de egy centivel magasabb is mint korábban, 1,55 méteres.
Nem egy tökéletesen új autóról van itt szó, hiszen a tavaly Brazíliában bemutatott Uno modell pandásított megfelelője. A méretnövekedés kisebb stílusváltással is járt, az autó gömbölydedebb és az „arca” is puhányabb. Ugyanakkor megőrizte vagány tömzsiségét.
Az utastér követi a külső jegyeit, azaz lekerekített sarkú négyzetes formák uralkodnak. Ilyenek a műszerfal órái, a hifi, a klíma gombjai, de még a kormányközép alakjai is. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy láthatóan jelentősen javult az anyagminőség.
Nemcsak a külső méretnövekedés, de más praktikus megoldások is segítik, hogy a Panda utasai kényelemesebben üljenek. Egyfelől vékonyabb első üléseket alkalmaz a Fiat, ami növeli a hátsó lábteret, illetve a sínen csúsztatható hátsó üléssel is növelhető a hely, persze a csomagtartó rovására. Sok csomag esetén nemcsak a hátsó ülés előcsúsztatása, illetve döntése segíthet, de előrehajtható az anyósülés támlája is, amivel igazán hosszú tárgyak is elfuvarozhatók.
Négyféle motorral kezdődik az új Panda gyártása. A 2011-es Év Motorja díjat elnyerő TwinAir blokk kétféle változatban is elérhető, a 0,9 literes kéthengeres szívó változatban 65 lóerős, turbóval pedig 85. Mindkettőnél széria a motorleállító rendszer. Harmadik benzinesként választható 1,2-es négyhengeres motor is, 69 lóerővel. Dízelből egyféle lesz eleinte, 1,3 literes motor 75 lóerővel. Ennek fogyasztását is csökkenti a start&stop rendszer, de az ideálisfokozat-kijelző is hasznos.
Elsőként az elsőkerék-hajtású modell mutatkozik be, de érkezik majd a Panda 4×4 is. Négyféle motor, 3 felszereltségi szint, 10 karosszéria-szín, 4 belső és számos felni áll a vevők rendelkezésére, hogy egyedivé tegyék autójukat. Összesen hatszáznál is több variáció létezik.
A TwinAir motorral kombinált robotizált automata sebességváltó a bemutató után kerül a kínálatba, ahogy egy új biztonsági rendszer is elérhető lesz. 30 km/óra alatt az autó önállóan is képes lesz megállni, ha akadályt érzékel maga előtt.
Az új Panda igazi olasz autó, és nemcsak stílusát tekintve, ugyanis a jövőben már nem Lengyelországban, hanem újra Olaszországban gyártják majd.