Ismét megújította a Puntót a Fiat. A 2005-ben Grande Punto néven bemutatkozó autó 2009-ben már felfrissült kissé és Punto Evo néven élt tovább. Most ismét fiatalítanak rajta, miközben a neve visszatér a korábbi generációnál használatoshoz, azaz szimplán Punto lesz.
A 2012-es modell új lökhárítókat kap, amely teljes egészében követi a karosszéria színét, nincsenek fényezetlen ütközőelemek. A kocsi orrán más a hűtőrács és eltűnt a korábbi krómcsík is. Emellett új felnik, dísztárcsák és három új szín bővíti a kínálatot. Az utastérben formai változtatás nem történt, de új szövetek és három új felszereltségi szint jelent meg.
A fő újítás a motorháztető alatt keresendő, hiszen a Puntóban is megjelent az Év Motorjának megválasztott TwinAir. A 0,9 literes kéthengeres motor turbós változatát szerelik a kisautóba, amely 85 lóerőt, illetve 145 Nm-t kínál. Hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik hozzá. Bár erről nem szól a Fiat közleménye, vélhetően a régi 1,4-es szívómotort váltják le vele.
1,3 literes dízelből 75 és 90 lóerős volt a Punto Evóban, most várhatóan egyik vagy másik, esetleg mindkettő eltűnik, miután megjelenik a motor 85 lóerős változata. A Multijet blokk 200 Nm nyomatékot produkál. A széndioxid-kibocsájtását 90 g/km-re ígérik, ami elvileg 3,4 literes fogyasztásnak felel meg.
Az új Fiat Punto világpremierje a Frankfurti Autószalonon lesz, az értékesítése 2012 elején indul.