Kiemelkedően látványos koncepciót mutatott be a Ford. Az Evos megmutatja, milyen Ford új, globális formanyelve, ugyanakkor feltárja a jövőbeli legfontosabb erőátviteli és járműtechnológiákat is. A jármű 4,5 méter hosszú, ami inkább a Focus kategóriája, ugyanakkor 1,97 m széles, ami viszont már a Mondeót idézi, ugyanakkor csupán 1,36 méter magas.
Nem kétséges, hogy az Evos orra az új, nagyjából 2013-ban érkező Mondeón köszön majd vissza. A jármű sziluettje lehet, hogy egy új Focus-variánst vetít előre. Elődeivel szemben a jelenlegi Focusból nem készül majd háromajtós változat, ám a pletykák szerint a sportosabb modellre vágyóknak egy új kupét tervez a Ford. Azt is hallani, hogy a következő Mondeo a Passat CC-hez hasonló négyajtós kupé formájában is piacra kerül.
Erre is utalhat az Evos kialakítása, hiszen a kocsi egy valódi kupé, mégis négy ajtaja van. Mind a négy lamborghinisen felfelé nyílik, ráadásul a hátsóknál a sárvédőkkel együtt. Mindez nagyon szép, de csak azt bizonyítja, hogy nem túl kreatívak a Ford tervezői. 2006-ban mutatkozott be az Iosis Concept, ami szintén egy négyajtós kupé volt, ugyanilyen ajtókkal és az a mostani Mondeót harangozta be.
A külső mellett az Evos adaptív technológiáival hívja fel magára figyelmet. A fejlesztők olyan autó építettek, amely folyamatos kapcsolatban van környezetével, kommunikál. Képes arra, hogy automatikusan beállítsa ugyanazt zenét vagy hírműsort, amit indulás előtt otthon hallgatott a sofőr, de ugyanígy követi a légkondicionáló beállításait, lekapcsolja a villanyt, becsukja a garázsajtót.
Az autó figyeli a vezető szokásait, ellenőrzi a térképet, az időjárási adatokat és ehhez igazítja a kormány, a felfüggesztés és fékrendszer teljesítményét. Ugyanakkor az autó igyekszik minél stresszmentesebb környezetet kialakítani, hiszen az emberek egyre több időt töltenek a járműben. Ezért ha nem szükséges, a műszerfal csökkentett adatszolgáltatás mellett üzemel, ugyanakkor a navigációs rendszer a külső információk segítségével képes olyan útvonalat tervezni, ahol jobb a levegőminőség. Allergiások ezt biztosan nagyra értékelik.
Az Evos hajtásrendszerében ugyanaz a plug-in hibrid technika dolgozik, amely a 2013-ban érkező Ford C-Max Energiben debütál. A modell akár 75 km/órás sebességet is képes elérni tisztán villanyautóként, maximális hatótávolsága pedig eléri a 800 kilométert.
Persze az lítium-ion akkumulátor minél jobb kihasználásához itt is kommunikál külső „informátorokkal” az autó, hogy a leggazdaságosabb úton közlekedjen.