Jövő héten új tanulmányautót mutat be a Frankfurti Autószalonon a Škoda. A MissionL neve a Škoda grandiózus tervére utal, amely szerint a márka eladásai 2018-ra drasztikus emelkedés mellett 1,5 millió darabra nőnek. Ebben a programban kap fontos szerepet egy új járgány.

Az első képek az új családi Škodáról 1
Az első képek az új családi Škodáról 7


Bár tanulmányautónak hívják, a Škoda leszögezi, hogy a formaterv  szinte végleges és sorozatgyártású autón köszön majd vissza hamarosan. Egyes vonalai a tavasszal bemutatott Vision D tanulmányról érkeztek, de a Škoda tervezői láthatóan nem akarnak a sikeres formán változtatni, hiszen az autó sziluettje erősen emlékeztet az Octaviára.

Ez a kocsi ugyanakkor kisebbnek ígérkezik, a korábbi információk szerint a Fabia és az Octavia közé illeszkedik majd a kínálatban. Az ötajtós modellből állítólag készül majd kifejezetten olcsó változat is, hogy versenyre kellhessen az új Dacia Logannal, amely várhatóan jövőre mutatkozik be.   

Az új kompakt Škoda ötajtósként kerül piacra Európában, Oroszországban és Kínában, míg Indiában lépcsőshátú szedánként forgalmazzák. Elképzelhető, hogy Felicia néven ismerjük meg.

Nemcsak ezen a modellen múlik természetesen a márka sikere, a következő két-három évben hathavonta új modellt ígér a Škoda. Ezek között ott van Volkswagen up! Škoda-jelvényes változata és az új Octavia is.