Nyakatekert filozófiát követ a Lexus. Még mindig azon a lehetetlen küldetésen dolgoznak, hogy összehozzák a környezettudatosságot a kényeztető luxussal. Törekvésük legújabb példája a GS450h, a Greenpeace kompatibilis prémiumszedán.
A GS családot erősítő hibrid formailag a CT200h által kijelölt irányt követi A márkaegységét sugalló hűtőrács könnyen felismerhető és morcos akár a szakéjától megfosztott szamuráj. A Lexus ezzel a húzással jó úton halad, ehet pár év múlva már ugyanúgy odaég agyunkba ez a sziluett, mint a BMW veséi, vagy az Alfa Romeo háromszöge.
Európai ízlésnek kicsit idegen, de ennek így kell lennie, az eredetiség mindig jobb, mint az izzadságszagú koppintás.
Turbo-fokozat hibrid stílusban
Nem beszélve arról, hogy a Lexus az igazi meglepetést mindig a lemezek alatt tartogatja. Ez a GS 450h esetében sincs másként. A prémium szedánok között elsőként ebben a típusban találunk 3.5 literes V6-os Atkinson ciklusú motort, elektromos hajtással megtámogatva. A folyadékkal hűtött villanymotor nyújtotta többlet 338 lóerőre srófolja fel a rendszer összteljesítményét. A második generációs rendszer különlegessége, hogy immár lehetőség van a villanymotor felvett feszültségének növelésére is. A normál használat 500 voltja a Sport+ üzemmód aktiválásával egészen 650 Voltig fokozható.
Az előzetes információk szerint mindez 5.6 másodperces sprintre elég, a végsebességet azonban német szokás szerint 250 km/h értékre limitálták.
További hírek a Frankfurti Autószalonról
Ha kíváncsi az autósvilág újdonságaira, kattintson a frankfurti rovatunkra, ahol az éppen zajló autószalonról számolunk be élőben.
Hisszük ha látjuk
A nagy dobás abból adódik, hogy ezt a teljesítményt egy átlagos kompakt autó fogyasztása és káros anyag kibocsájtása mellett produkálja a Lexus Gs450h. Átlagfogyasztása a gyári mérések alapján 6.3 liter körül alakul, vagyis ha valaki nagyon ügyes, tojással a jobb talpa alatt megközelítheti ezt az értéket.
A japános kütyükért rajongó kockafejek múzsája lehet a GS450h. Összesen öt vezetési mód (Normal, Eco, Sport S, Sport S+ és EV – teljesen elektromos) közül választhatjuk ki a kedvünknek, vagy a körülményeknek megfelelőt. A kijelzők is túltesznek minden eddigi egérmozin, immár 12,3 colos LED monitor terpeszkedik a a középkonzolon. A menük közti bolyongás a CT200h-ból már ismert egérszerű mütyürrel történik, nem egy Nobel díjas elképzelés, de idővel megszokható.
A levegőt is tisztítja
A légkondicionálás intelligensebb mint egy politikus gazdasági döntései. A rendszer figyeli mikor melyik ülés foglalt, és oda összpontosítja a ventilálást, energiát, üzemanyagot, egyszóval pénzt megtakarítva ezzel. A tárcánk mellett az egészségünket is védi a szellőzés, a kor szavának megfelelve gyilkos precizitással írtja ki a levegőben kolbászoló nanorészecskéket. Az eredmény tisztább tüdő és utastér, de főleg büszke birtoklástudattól dagadó mellkas.
Azért nem minden hibrid, ami Lexus
Nem csak ez az egy érdekesség tűnt fel a Lexus standján, a hagyományos benzinpusztítók kedvelőinek kegyeiben járva elkészítették a GS350 összkerékhajtású verzióját. A 317 lóerős sportgép erejét egy hatsebességes automata váltó juttatja el a kerekekhez. Átlagos esetben egyformán az első és a hátsó tengelyen lévőkhöz, de ha a helyzet, és a sofőr úgy kívánja hetven százalék jut a hátsó kerekeknek.
Ennél a verziónál látszik jól a hibrid takarékossága, közel azonos teljesítmény mellett 10.2 literre ugrik a sima benzines átlagfogyasztása. Kérdés, hogy az Atkinson ciklusú benzines hathengeres verziója mennyiben örökli az Auris – Lexus CT200h hibridekben tapasztalt álmos, kelletlen benyomást.
Mint megrögzött benzinvérű, és kihalásra ítélt autóbuzi dinoszaurusz, nekem az összkerékhajtású benzinzabáló a szimpatikusabb. Az ellenvéleményeket szeretettel várja kommentablakunk.