Megérkezett a Vezess.hu különítménye az IAA-ra, a 64. Frankfurti Autószalonra. Négyfős hadtestünk egy dízel Renault Scénicen, keréken, egyfős előőrsünk – a Hyundai, Land Rover, Range Rover és Jaguar márkák magyar importőrének meghívásával – légi úton támadta meg a rendezvényt.
Kifelé láttuk ezt a Citroën Ami6 kombit
Kifelé láttuk ezt a Citroën Ami6 kombit
Fotó megosztása:
7,4 literes fogyasztással átvészelte a Grand Scénic az Autobahnt
7,4 literes fogyasztással átvészelte a Grand Scénic az Autobahnt
Fotó megosztása:
Német sztrádán is bírja a belső sávot
Német sztrádán is bírja a belső sávot
Fotó megosztása:
Ez a szalon főbejárata
Ez a szalon főbejárata
Fotó megosztása:
Még zajlanak az utolsó simítások
Még zajlanak az utolsó simítások
Fotó megosztása:
Megérkeztünk, az 1000 kilométerhez képest meglepően vidáman, mert a Grand Scénic halk és jók az ülései
Megérkeztünk, az 1000 kilométerhez képest meglepően vidáman, mert a Grand Scénic halk és jók az ülései
Fotó megosztása:
Azonnal megbüntettek minket, a parkolás bírság 25 euró volt
Azonnal megbüntettek minket, a parkolás bírság 25 euró volt
Fotó megosztása:
A városőrség nem bünteti meg magát tilosban parkolásért. Tűzoltó felvonulási útként ez sokkal drágább lett volna
A városőrség nem bünteti meg magát tilosban parkolásért. Tűzoltó felvonulási útként ez sokkal drágább lett volna
Fotó megosztása:
Hat év után mutatkozott be az ufó-Civic utóda
Hat év után mutatkozott be az ufó-Civic utóda
Fotó megosztása:
Később 1,6 literes Honda-dízellel is megérkezik
Később 1,6 literes Honda-dízellel is megérkezik
Fotó megosztása:
Megnéztük a Civicet, lesz róla külön cikk
Megnéztük a Civicet, lesz róla külön cikk
Fotó megosztása:
Belefutottunk egy felvezetőautóba, Maybachból
Belefutottunk egy felvezetőautóba, Maybachból
Fotó megosztása:
Földes Attila teljes menetfelszerelésben
Földes Attila teljes menetfelszerelésben
Fotó megosztása:
A Fabia és az Octavia között áll méretben az új szedán
A Fabia és az Octavia között áll méretben az új szedán
Fotó megosztása:
Lehet, hogy Rapid néven lesz belőle szériaautó, jövő év második felében
Lehet, hogy Rapid néven lesz belőle szériaautó, jövő év második felében
Fotó megosztása:
Genfben szívecske volt a Volvo cappuccino tetején, idén a fenyő motívum a menő
Genfben szívecske volt a Volvo cappuccino tetején, idén a fenyő motívum a menő
Fotó megosztása:
A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)
A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)
Fotó megosztása:
Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya
Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya
Fotó megosztása:
A Kecskeméten gyártandó Mercedes-Benz B-osztály látványosabb és tágasabb elődjénél. Technikája is alapjaiban új, eltűnik szendvicsszerkezetű, dupla padló
A Kecskeméten gyártandó Mercedes-Benz B-osztály látványosabb és tágasabb elődjénél. Technikája is alapjaiban új, eltűnik szendvicsszerkezetű, dupla padló
Fotó megosztása:
7,4 literes fogyasztással átvészelte a Grand Scénic az Autobahnt
Jól indul a szalon. A bejáratnál (mármint az
egyik bejáratnál; a Messe Frankfurt vásárközpont húsz hektáron terül el, számos kapuval) egy muslicákkal dekorált Forma-1-es felvezetőautó, méghozzá egy 5.7-es Maybach adja az alaphangot. Már azt is tudjuk, hogy a Volvónál az idén nem szívecskét, hanem fenyőfácskát mintáznak a cappuccino habjába. De persze nem ezért jöttünk ide.
Ez a szalon főbejárata
B-osztály KecskemétrőlSzámunkra a legfontosabb az új magyar autó, a
Mercedes-Benz B-osztály. A Kecskeméten gyártandó egyterű látványosabb és tágasabb elődjénél, technikája is alapjaiban új, mert elöl hajtó autóinál a Mercedes leáll a szendvicsszerkezetű, dupla padlóról, amelybe ütközéskor a motor be tud fordulni.
Az új padlólemez konvencionális, erre épül majd az A-osztály is. Újak a motorok, a turbós benzinesek és dízelek teljesítménye 109 és 156 lóerő közötti, ami az egyterűk legjobb, 0,26-os alaktényezőjével kedvező fogyasztást ígér.
Mission L-ből Skoda Rapid?
Még nem sokat tudni a Dacia készülő limuzinjáról, ám a Skoda tanulmányként most bemutatja fő ellenfelét. A Mission L Rapid egy lépcsőshátú családi autó, amely a Skoda hatodik modellje lesz a Fabia, a Roomster, a Yeti, az Octavia és a Superb mellett.
Több mint valószínű, hogy a SEAT Toledo is a leendő Rapid alapjain születik majd újjá jó nagy és . A név egyébként a farmotoros korszakból származik, a 120-as Skoda kupéváltozatát 1981-1984 között hívták Gardénak, utána visszakapta a korábbi Rapid nevet.
Hibrid sportautó a Jaguartól
Mivel új Jaguarom a Jagek ára, használt pedig a fenntartási költségeik miatt nem lesz, marad a Jaguar szemüvegkeret és egy látogatás a britek standján. Idén megint nagyot virítanak, az XF és az új XJ után az új sportkupéval.
Lehet, hogy Rapid néven lesz belőle szériaautó, jövő év második felében
Jó ötven éve, 1961 tavaszán pompázott először a New York-i Autókiállításon a világ legszebb autója szavazásokon azóta is jól szerepelő E-Type. Kései utóda lehet az egyelőre C-X16 kódnéven futó kupétanulmány. A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, benne kompresszoros 3,0 V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotoros rásegítéssel (95 LE/235 Nm). A végsebesség 300 km/óra, százra 4,4 másodperc alatt gyorsul. A C-X16-ból jövőre lesz széria roadster és kupé, XE néven.
A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)
Kovács Miklós a Primac nevű elektromos autóra feni a fogát, amely a hírek szerint 1088 lóerős. A horvát sportkocsi gyártója összesen 3800 Nm nyomatékot ígér a négy kerékagymotorral. Kíváncsiak vagyunk, milyen élőben.
Genfben szívecske volt a Volvo cappuccino tetején, idén a fenyő motívum a menő
850 kg körüli Alfa
Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya
Rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti az Alfa Romeo 4C Concept súly/teljesítmény aránya
Olaszországból a megnyújtott és erősen kipofozott, 65 és 85 lóerős kéthengeresekkel érkező új Panda mellett az Alfa 4C tanulmány lesz érdekes. Az Alfa a sportautó rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti súly/teljesítmény arányára büszke, amiben a 850 kiló körüli önsúly a nagy szám, nem az 1750 TBi-ből kihúzott jó 200 lóerő.
A 4C Concept szenzációs súlya a Lotus Elise-hez mérhető, amit szénszálas műanyagokkal és alumínium használatával sikerült elérni. Legkorábban 2013-ban lehet belőle utcai autó, 5 s alatti százra gyorsulással. Igyekszünk lecsekkolni, hogy a Genfben látott, autónak alig nevezhető makett után most egy komplettebb, legalább futóművel ellátott modellt állít-e ki az Alfa Romeo.