Amikor még igazából el sem kezdődött az autókiállítás, akkor is van néhány márka, aki nem bír magával és a megnyitó előtti estére is szervez nekünk látnivalót. A Fordnál jártam
Amikor még igazából el sem kezdődött az autókiállítás, akkor is van néhány márka, aki nem bír magával és a megnyitó előtti estére is szervez nekünk látnivalót. A Fordnál jártam
Fotó megosztása:
250 lóerő, 360Nm
250 lóerő, 360Nm
Fotó megosztása:
Kombi változatban is kapható lesz
Kombi változatban is kapható lesz
Fotó megosztása:
Éppen hullik a lepel
Éppen hullik a lepel
Fotó megosztása:
Az illesztés rendben van, csak a motorháztető nincs lezárva
Az illesztés rendben van, csak a motorháztető nincs lezárva
Fotó megosztása:
A külsőhöz hasonlóan a belső is kaotikus
A külsőhöz hasonlóan a belső is kaotikus
Fotó megosztása:
3,3 liternyi üzemanyaggal is beéri
3,3 liternyi üzemanyaggal is beéri
Fotó megosztása:
Az Evos-t is elhozták, ez éppen egy igazi autó, a másik gipszből van.
Az Evos-t is elhozták, ez éppen egy igazi autó, a másik gipszből van.
Fotó megosztása:
Négy felfelé nyíló ajtaja van
Négy felfelé nyíló ajtaja van
Fotó megosztása:
A vezetőnek piros ülés jár
A vezetőnek piros ülés jár
Fotó megosztása:
Takarékos és környezetbarát, minden hibrid varázslat nélkül
Takarékos és környezetbarát, minden hibrid varázslat nélkül
Fotó megosztása:
De miért tettek pohártartót az elejére?
De miért tettek pohártartót az elejére?
Fotó megosztása:
Fotóművész a Ford standon statívval és okostelefonnal
Fotóművész a Ford standon statívval és okostelefonnal
Fotó megosztása:
Elektromos változat
Elektromos változat
Fotó megosztása:
Éppen hullik a lepel
A Fordnál már hétfő este elkezdődött a leplek rángatása. Elsőként a roppant takarékos Fiesta és Focus EcoNETIC-ről hullott le a textil – ezek 86 illetve 89g CO2 kibocsátással büszkélkedhetnek.
Motorháztetejük alatt 1,6 literes Duratorq TDCi dízelmotor dolgozik, amelynek 3,4 l/100 km-es fogyasztása bármelyik jelenlegi benzines, dízel- vagy hibridautóénál kedvezőbb – írja róla a sajtóanyag.
Sportos Fordok
Néhány perccel később az új Focus ST-t is megmutatták, méghozzá ötajtós és kombi változatban egyaránt. Az autó 2,0 literes Ford EcoBoost motorjához hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű csatlakozik. A könnyű, teljes egészében alumíniumból készült motorblokk teljesítménye 250 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 360 Nm, ugyanakkor CO2 kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása 20 százalékkal alacsonyabb az elődénél.
250 lóerő, 360Nm
A sportos Focus ST modellek várhatóan 2012-ben kerülnek majd a kereskedésekbe.
Új, apró motor
3,3 liternyi üzemanyaggal is beéri
3,3 liternyi üzemanyaggal is beéri
Vadonatúj, egyliteres lökettérfogatú háromhengeres, takarékos motorral is bővül a Ford motorkínálata, amely jövőre jelenik meg, a Focus, a C-MAX és a B-MAX modellekben. A Focusban rögtön kétféle, 100 és 120 lóerős kivitelben is elérhető lesz a Ford legkisebb motorja, amelyekhez öt- és hatfokozatú váltók csatlakoznak.
A standon büszkén forog a Ford jövőbeli dizájn-irányát bemutató Evos tanulmányautó is, de ezt már többször is megénekeltük, így őt most csak körbefényképeztük.
Update: Ma reggel bemutatták a tegnap este még ügyesen rejtegetett Fiesta ST-t is, amelyben 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost motor dolgozik. Az egyelőre tanulmánynak hívott, de ugyanebben a formában sorozatgyártásba kerülő kisautó hét másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul száz km/órára. Persze nem hiányoznak róla a szárnyak és a méretes felnik sem.