Audinak is beillő koncepcióautót leplezett le Frankfurtban a SEAT. A minimalista designnal megrajzolt IBL nem is áll messze az ingolstadti márkától, hiszen vélhetően a korábbi Audi A4-esből átformázott SEAT Exeót válthatja, ha sorozatgyártásba kerül. Bár a bemutatón a James Muir, a SEAT elnöke azt mondta nem egy konkrét modellnek elődje a tanulmány.
Az üzleti limuzinként aposztrofált IBL 4,67 méter hosszú és tengelytávolsága 2,67 méter, mindkettő méret hosszabb, mint az Exeoé és közelebb áll az új A4-eshez. A sportosan elegáns megjelenés illik a fiatal menedzserréteghez.
Minden bizonnyal jelenleginél feszesebb vonalú modellek jellemzik majd a SEAT kínálatát a jövőben. Legalábbis ezt vetíti előre az Frankfurti Autószalonon kiállított IBL tanulmány. Mint James Muir elmondta: „Az elkövetkező néhány évben a SEAT termékoffenzívát kezd, az IBL szelleme számos sorozatgyártású modellben tükröződik majd.”
A négyüléses luxusbelsőt rejtő IBL-t konnektorról is tölthető hibrid motor mozgatja, amelyről részleteket nem árult el a SEAT, de az akkumulátorok maximális kihasználása érdekében a Google Earth felhasználásával működő navigációs rendszer valós idejű információs adatok alapján tesz ajánlásokat.
A szedán mellett több új modell is szerepel a tervekben, hiszen az IBL harmadik modell a koncepciók sorában: tavaly láttuk az IBE-t, ami egy sportkupé, idén tavasszal mutatkozott be az IBX, amely egy szabadidő-autó. Mindhárom vonzó, modern, most már csak meg kellene valósítani őket.