A Subaru sem akar kimaradni az európai városok terepjárókkal való megtöltéséből. A Forester és a Outback mellett egy újabb szabadidő-autót kínál a jövőben az ügyfeleinek. A Frankfurtban leleplezett XV-ről ráadásul stratégiai modellként beszélnek, amelynek fő célközönsége a városlakó.
Ráadásul nem is akármilyen, hanem a dolgozó, ugyanis az autó megalkotásakor nemcsak a trendiséget vették alapul, de munkaeszköznek is született. Persze ettől még a hatszögletű hűtőrács és a sólyomszem stílusú fényszórók révén az autó azonnal Subaruként azonosítható. Ami nem meglepő, hiszen nem más, mint egy megemelt Subaru Impreza.
A kocsi 4,45 méter hosszú, a tengelytávolsága 2645 mm, mindkettő meghaladja a Volkswagen Tiguanét.
Az emelt hasmagasságú járgányt különösen jól használhatónak ígérik nemcsak a szélesebbre nyíló ajtók és a magasabb üléspozíció miatt, egyenesen kategóriaelsőnek mondják az utastér tágasságát és az onnan való kilátást.
Háromféle motorral készül az XV, az 1,6 és 2,0 literes benzinmotorok mellett 2,0 liter hengerűrtartalmú dízellel is elérhető. Természetesen mindegyik boxer elrendezésű. A manuális sebességváltó mellett állandóan változó áttételű automata is rendelhető, míg a start&stop rendszer miden modellnél szériafelszerelés.