A köznyelvben csak űrhajónak becézett – jelenleg futó – Honda Civic nem kis meglepetést okozott annak idején (2006) az inkább koncepcióautókra jellemező futurisztikus formájával, a siker mégsem maradt el. Az elődhöz képest sikeresebb volt, a szokatlan forma több vásárlót vonzott a szalonokba, mint az előd kissé unalmas formavilága. Ennek köszönhető, hogy a következő, 2012 elején érkező Civic nem hoz forradalmi változást. A forma alapvetően hasonlít, de valamicskét finomítottak rajta, harmonikusabb az összkép, döntse el ki-ki maga, hogy ez jót tett-e neki.
A belső tér, főleg a műszerfal is erősen hajaz a korábbi kivitelre, de a Honda fontosnak tartotta kiemelni, hogy jelentős minőségbeli javulást hoz a Civic, és ez már első tapintásra is érzékelhető. Javult az anyagminőség, lecserélték az egyes helyeken gyorsan kopó műanyagokat, de a praktikus dolgokat, mint pl. a felhajtható hátsó üléseket továbbra is megtaláljuk.
Egy kicsit úgy hangzik, mintha túl sok mindenkinek szeretne megfelelni a Honda, de ha kipróbáljuk az autót, könnyen eldönthetjük majd, hogy így van-e. A futóművet állítólag úgy sikerült komfortosabbra hangolni, hogy közben sportosabb is lett, a korábbinál bátrabban és gyorsabban eshetünk be vele a kanyarokba. A panaszok miatt főként a hátsó futómű került átdolgozásra, új, folyadéktöltésű gumibakokat használnak, és összességében feszesebb lett. Az alacsonyabb, de széltében megnőtt karosszéria azért segíthet a jobb úttartásban.
Az új Honda Civic egyébként kifejezetten Európának készült, így jóval több tesztkilométer futott bele az öreg kontinensen, mint korábban, talán megbirkózik a hazai útviszonyokkal is.
Maradnak a motorok, a Type-R megszűnik
Motorikusan egyelőre semmi újdonsággal nem számolhatunk, a meglévő 1,4-es és 1,8-as motort dolgozták át kicsit, erősebbek és takarékosabbak lettek, de pontos számokat még nem tudunk. A 2,2-es dízel is marad, viszont itthon ez csak külön rendelésre lesz elérhető, mivel a regadó miatt kedvezőtlenül magas az ára. 2012 második felében viszont érkezik egy szintén saját fejlesztésű 1,6-os dízel, azt talán érdemes megvárni, ha dízelben gondolkozunk.
A Type-R-nek legnagyobb bánatunkra búcsút kell intenünk, a korábbi motor kibocsátása nem felel meg a mostani normáknak, újat pedig nem éri meg kifejleszteni. Megnyugtatásunkra közölték, hogy azért számíthatunk még erősebb motorra a jövőben.