A Suzuki standján nem várják különösebb izgalmak az újságírókat. A sok Alto, Swift és Kizashi között az egyetlen világpremier a Suzuki Swift Sport. Tekintettel a magyar szálakra megnéztük közelebbről a szerény minimál-GTI-t.
Egy kis piros cérna az ülések szegélyén, 240 km/h-ig skálázott sebességmérő, dupla kipufogó és szigorúan háromajtós kasztni – kívülről nagyjából ennyi láttatja, hogy ez nem valamelyik 1,2-es vagy 1-3-as (benzines vagy dízel) Swift.
A kocsi – ahogy a sima Swiftek is – tágasabb, komfortosabb, nagyautósabb elődjénél. Az ülés szerencsére sportosabbnak, keményebbnek néz ki, mint amilyen valójában, hosszabb utakon is vállalható. A motor ugyanaz (M16A jelzésű blokk) az 1,6 literes, 16 szelepes, mint volt, csak erősebb és – állítólag – tisztább és takarékosabb, valamint hamarabb adja le nagyobb nyomatékát.
A futómű az új Swifté, csak sportosabbra, keményebbre hangolták. A menetstabilizáló elektronika és a hét légzsák az alapfelszereltség része.
Az igazán fontos információkat persze majd a menetpróbák után közölhetjük. A gyártó azt állítja, hogy a váltó „sportos, üzemanyag-takarékos vezetésre” van tervezve, ami elég paradox. De ha azt akarja jelenteni, hogy az immár hatfokozatú kézi váltó hosszabb, nagy tempónál kevésbé pörgeti a motort, mint a régi, akkor örülünk. Az előző Swift Sport legkellemetlenebb tulajdonsága a durva autópályás menetzaj és a nagy tempónál nagy fogyasztás volt.
Régi Swift sport | Új Swift Sport | ||
Motoradatok | |||
Lökettérfogat (l) | 1,6 | 1,6 | |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 | 4/16 | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 92[125]/6800 | 100[136]/6900 | |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 148/4800 | 160/4400 | |
Fogyasztás | |||
Vegyes (l/100 km) | 7,0 | 6,4 | |
CO2 kibocsátás (g/km) | 165 | 147 | |
Méretek | |||
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3765/1690/1500 | 3890/1695/1510 | |
Tengelytáv (mm) | 2380 | 2430 | |
Gumiméret | 195/45R17 | 195/45R17 |
Szédítő némafilm a Swift Sportról:
Az augusztusban kiadott sajtóközleményben még nem írták meg, mennyi a vége, hogy gyorsul. Azt ígérték, majd most, Frankfurtban – de nem, még mindig nem tudjuk a menetteljesítményeket, és a kocsi tömegét sem.
Olyan rosszak, vagy olyan jók vajon a számok, hogy ennyire titkolni kell?