Mindenhol egy kicsit jobb, ilyennek lehet leírni a megújult Toyota Avensist, amelynek világpremierjét a Frankfurti Autószalonon tartja a japán márka. Méretében nem változott a továbbra is szedán és kombi kivitelben készülő autó, de ettől még más, mint eddig.
Amiről elsőre azonosítható a 2012-es kivitel, az a LED-es nappali fény bevezetése, de emellett megújultak a fényszórók, a hátsó lámpák, a lökhárítók, a ködlámpák és a hűtőmaszk is. Nem hiányoznak az új színek és keréktárcsák sem a repertoárból.
Ami az utasteret illeti, ott elsősorban a fokozott kényelmet és csökkentett zajt, illetve vibrációt emeli ki a Toyota. Mindenhol, ahol az utasok érintkeznek az autóval, igyekeztek jobb minőségű anyagokat használni, míg a látványért a több fémhatású betét, illetve a króm felel.
Miközben a műszerfal háttérvilágítása borostyánról fehérre változott, áttervezték a középkonzolt, a kapcsolók új elrendezése javítja a használhatóságot. Az átalakított ülések a jobb oldaltartás mellett is kényelmesebbek.
Újdonságként megfizethető árú navigációs rendszert is elérhetővé tesz a Toyota az Avensishez, a hangvezérléssel működő eszköz telefonként is funkcionál. A rendszerhez három évig ingyenes a térkép és szoftverfrissítés.
Az Avensist olyan vezetéssegítő rendszerekkel lehet felszerelni, mint az automatikusan is fékező balesetmegelőző, a sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek, a távolságtartó tempomat vagy az adaptív fényszórók.
Hatféle motorral készül a megújult Toyota Avensis, közülük három dízel és három benzines. Gondolva a flottavásárlókra, elsősorban a 2,0 literes dízel alapváltozatát dolgozták meg. Az új turbóval is felszerelt 124 lóerős motor CO2-kibocsátása 15%-kal csökkent, így 139 helyett 119 g/km. Ezzel pedig számos országban adókedvezmény jár az autóhoz hiszen a 120-as határ alatt van.
Emellett kapható még az Avensis 2,2 literes dízellel, 150, illetve 177 lóerő teljesítmény mellett. Benzinesből az 1,6-os 132 LE, az 1,8-as 147 LE, a 2,0-s 152 LE teljesítménnyel készül. Minden motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik, de a 150 lóerős dízelhez kérhető hatsebességes automata, míg a két erősebb benzineshez a kormányról is kapcsolható fokozatmentes automata.