A Maserati újra nekifut a szabadidő-autó projektnek. 2003-ban már készült egy tanulmányautó Kubang néven, de akkor nem lett belőle semmi. Most itt egy újabb tanulmányautó, ismét Kubang néven és a korábbinál is határozottabb elképzelésekkel.

Porsche Cayenne-ellenfél a Maseratitól 1
Porsche Cayenne-ellenfél a Maseratitól 21


A főtervező, Lorenzo Ramaciotti által megrajzolt karosszéria nem hagy kétséget afelől, hogy egy igazi Maseratiról van szó, a márkára jellemző hűtőmaszk és a Quattroportétól átemelt C oszlop alapján azonnal azonosítható a modell.  

A leleplezéskor nem győzték hangsúlyozni, hogy a Kubang mennyire Maserati, a motor, a futómű, a fék, de a kezelhetőség és dinamika is mind-mind 100%-ban Maserati lesz. Mire föl ez a nagy magyarázkodás, Maserati, nem?

Nem. A Kubang ugyanis a Fiat és Chrylser konszernek összekapcsolódásának gyermeke, az autó alapjául a Jeep Grand Cherokee szolgál, ezért aztán nem árt meggyőzni a vevőket, hogy olasz luxusautót kapnak a pénzükért.

A Kubang új fejlesztésű motor kap, amelyet az a Paolo Martinelli tervezett, aki 30 évet töltött a Ferrarinál, illetve annak versenycsapatánál. A motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik majd, amely szintén saját gyártmány, ahogy a fék is.

Azt egyelőre nem közölték, hogy mikorra valósul meg a Kubang, de korábbi hírek szerint 2013-ban kerülhet piacra. Az említett V8-as benzinmotor mellett a pletykák szerint készül majd dízel variáns is, amely nagyjából 300 lóerős lehetne.

a videó a hirdetés után indul