Már többször adott részinformációkat az Infiniti az FX Sebastian Vettel Editionről, Frankfurtban viszont végre le is leplezték. Maga a névadó, a Forma-1-es világbajnok is részt vett a bemutatón. A különleges járgány alapját egy olyan FX-modell adja, amilyet Vettel a hétköznapokon is vezetett eddig, azaz az 5,0 literes V8-as motorral szerelt változat.
A módosítások nyomán a motor erősebbé vált, a jármű könnyebb, de említhető a módosított erőátvitel, a nagyobb leszorítóerő, a merevebb felfüggesztés és a korlátozás nélküli végsebesség is.
„Sokat utazok a sebességkorlátozás nélküli német autópályákon, és már Nordschleife versenypályán is kipróbáltam az FX-emet. A gyors autózás az életem része – természetesen csak ott, ahol ez biztonságos és megengedett. Mivel a magasabb végsebességen kívül nagyobb stabilitást is szerettem volna elérni az FX-emnél, aerodinamikai módosításokra is szükség volt.” – mondta Sebastian Vettel.
A tanulmányautó bravúrja, hogy a csökkentett légellenállás mellett 30 százalékkal nagyobb leszorítóerőt nyújt. Még a külső tükörházakat is úgy tervezték, hogy nagyobb leszorítóerőt érjenek el. Az alsó légterelő és a diffúzor kialakítását, valamint az F1-es versenyautók esőlámpájára emlékeztető hátsó középső ködlámpát a Forma 1-es autó inspirálta.
Az új orrspoilert, a küszöböket, a hűtőrácsot, a tükörházakat és a hátsó diffúzort karbonból készítették, ami csökkenti a modell tömegét, ahogy az egyedi, 21 colos felnik is. A Sebastian Vettel-változat 46 kilóval könnyebb, mint az alap. Persze azért így sem lett könnyű, több mint két tonnát nyom.
Az egyedi karbonszálas elemek alkalmazása az FX utasterében is folytatódik: az ajtókon és a középkonzolon szénszálas műanyag panelek találhatók. Az alapváltozatok ezüst krómozású betétjei speciális fekete krómozott felületet kaptak, míg a kormánykeréken Alcantara bevonat található, a Forma-1-es autók stílusához hűen pedig hátul ott vannak a váltófülek. Az üléseket steppelt fekete antilopbőr-kárpitozás borítja, lila varrással és egyedi „SV” emblémákkal.
A motorháztető alatt továbbra is 5,0 literes V8 benzinmotor lapul, de erősebb kivitelben, annak érdekében, hogy elérje a Sebastian Vettel által kitűzött 300 km/órás végsebességet.
Az első lépés az autó sebességkorlátozó elektronikájának kiiktatása volt, majd új kipufogórendszer és átprogramozott motorvezérlő rendszer alkalmazásával 390-ről 420 lóerőre növelték a motorteljesítményt, ugyanakkor hosszabb végáttételt építettek a sebességváltóba. Utóbbi hatására ugyan 0,2 másodpercet romlott az autó gyorsulási értéke (5,6 mp), de képes elérni a 300 km/órás sebességet.
A Sebastian Vettel számára tervezett FX egyelőre tanulmány, de minden bizonnyal hamarosan piacra is kerül, ha nem is így egyben, de egyes részletei bizonyosan.