Nem volt titok, hogy a Frankfurti Autószalonon áll a nagyközönség elé a Toyota Prius új, konnektorról is tölthető modelljének széria változata. Az autóról sok mindent elárultak már korábban, de a számok pontosítása még hátra volt.

2,1 liter százon – itt az új Prius 1
2,1 liter százon – itt az új Prius 19


A sajtóközlemény technikai táblázata azonban már mindent felfed, például azt is, hogy a Prius Plug-in Hybrid szabvány szerinti fogyasztása 2,1 liter száz kilométeren. Ha ez a valóságban még fel is kúszik 3 literre, akkor is igazi siker lehet az autó.

Itt is 1,8-as benzines és egy villanymotor által alkotott hibrid-hajtómű gondoskodik a dinamikáról. A rendszer teljesítménye 136 lóerő Az új modell használható hibridként vagy csak az elektromos motorral, utóbbinak van külön városi fokozata is, ahol igazán erősen kell taposni a gázt, hogy bekapcsoljon a benzinmotor is.

Villanyautóként 23 kilométert képes megtenni a Prius, maximális sebessége így 85 km/óra. Hibridként 10,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet. A kocsi maximális tempója a két motorral 180 km/óra.

A konnektoros Prius 50 kilóval nehezebb hagyományos – konnektorról nem tölthető – társainál. Míg azokban 42 kilós tömegű nikkel-metal-hidrid akkumulátor van, addig az újban 80 kilót nyom a lítium-ion telep. Az akkumulátorok másfél óra alatt tölthetők fel hagyományos európai aljzatról.

Az akkumulátorok mellett is jut hely a csomagoknak, az erre célra kialakított hely 443 literes. Az autót viszonylag nehéz megkülönböztetni normál társaitól, kissé eltérő lökhárítója és hátsó lámpája azonosítja, no meg az elektromos csatlakozásnak kialakított másik töltőnyílás.

Az autó értékesítése 2012 elején kezdődik, a Toyota tervei szerint évi 50 000 darab fogy majd belőle. Ez azért elég bátortalan előrejelzés, ha figyelembe vesszük, hogy a Prius harmadik generációjából 2009-es bemutatása óta több mint egymillió fogyott. A Toyota gőzerővel bővíti hibridkínálatát, 2015-ig tíz ilyen modell bemutatását tervezik.