Mint minden világszintű autós összeröffenés esetén, ez a Frankfurti Autószalon sem múlhat el futurisztikus tanulmányok nélkül. A legmeghökkentőbb lázálmokat természetesen a francia gyártók szállították le, a Citroën és Peugeot háza táján tobzódhattak a kreatív elmék. Elképzeléseik szinte változtatás nélkül kerültek monitorokról az anyagi világba, mindkét gyártó engedett az űrbázis hangulat terjengésének.
Peugeot HX1 – Gázolajos villanyoroszlán
A Peugeot a nagy erőkkel fejlesztett dízel-hibrid rendszerének csapott csinnadrattát a HX1 elnevezésű tanulmánnyal. A figyelemfelkeltés célja maradéktalanul teljesült, mindenki kíváncsi mi lapulhat a patakban laposra koptatott kavicsot idéző autóban.
Nyújtott arányaival egy elfajzott kombinak tűnik a HX1, de mivel hat személy szállítására alkalmas, a gyártó inkább sportos egyterűnek nevezi legújabb gyermekét. A kavics forma nem öncélú művészkedés, a cél a légellenállás, és ezzel a fogyasztás hathatós csökkentése volt. A szél így nem ellenfél, a 0.28 Cd légellenállási érték fehér hollónak számít az autógyártásban.
Jól nevelt, kukába kerülő tanulmány lévén minden ajtó más irányba nyílik, felfelé, oldalra, hogy a végén egy átalakulásban görcsöt kapott Autobot képét mutassa a HX1.
A futurizmus a belső térben sem hagy alább, a tölgyfapadló és az ezerfelé szeletelt műszerfal nagy valószínűséggel nem éri meg a sorozatgyártást. Várhatóan erre a sorsra jut az utasok kényeztetésére hivatott minibár és kávéfőzőgép is.
Új szenvedély a dízel-hibrid
Szerencsére az úttörőnek számító hajtáslánc nem marad jövőbeni ábránd, a HYbrid4 rendszer hamarosan feltűnik a való életben is.
A 2.2 literes dízel (204 LE), és a villanymotor (95 LE) házassága 299 lóerőt szült, melyet hatsebesség automata váltó juttat el a kerekekig. Más hibridekkel ellentétben a HX1 két motorja külön dolgozik, a gázolajos csak elöl, az elektromos pedig csak hátul hajt.
Fogyasztást is számoltak a franciák, de mivel ez az autó csak Frankfurt kedvéért létezik, a megadott számok semmit nem mondanak nekünk földi halandóknak.
A Peugeot 508 kombiból készült enyhe terepre készült RXH verzió annál inkább. Az Audi allroad elvileg jobb ha fél, mert a szintén HYbrid4 rendszerrel szerelt francia 200 lóerőt és összkerékhajtást ígér négy (!) literes átlagfogyasztás mellett.
Két tonna öt méteren, pár karistolásra termett műanyag karosszériaelemmel megspékelve. Nem vagyunk biztosak ebben a négy literben.
Citroën Tubik – Guruló nappali az űrkorszakból
A szomszéd sem ült a babérjain. A Citroën még rátett egy lapáttal, kiolvasták az összes sci-fi regényt Verne Gyulától Isaac Asimovig, és ennek jegyében megtervezték a Galaktika Magazin címlapjára kívánkozó Tubikot.
A tágas belsőbe kilenc személy kényelmes luxusát gyömöszölték, akárcsak az oroszlános tanulmány esetében itt is találunk földtől elrugaszkodott burzsuj megoldásokat. A Type H utódjának beállított Tubikban a megszokott bőr mellett selyem és nappalikat megszégyenítő berendezés áraszt megnyugtató hangulatot.
Mint szinte minden a francia stand környékén ez a tanulmány is a Hybrid4 technológiára támaszkodik, a már említett négykerékhajtással, és sci-fi filmekbe illő takarékossággal.
A Michelin is kivette a részét a Tubikból, az űrközi fémhenger papucsait kifejezetten Frankfurtra tervezték. A 22 colos hatalmas görgők igazi mindentudónak tűnnek. Az ígéretek szerint a hosszú élettartam mellett kitűnő tapadás és alacsonyabb fogyasztás köszönhető majd a Michelin termékeinek. Valamikor. a Jövőben.
A valóság – DS5
Ha még nem volt elég a hibridekből, itt van még egy, a Citroën DS5 is erősíti a takarékos félvillanyos francia felhozatalt.
A DS család eddigi sikeres tagjait követő harmadik típus tökéletesre faragott kockaként illik a kirakósba. A kötelező stílusjegyeket sikerült némileg frissítve, felrázva átmenteni, így lassan hamarabb ismerünk meg egy DS-t mint bármelyik mezei Citroënt.