Aki ad magára, az hoszteszekkel dobja fel a standján csillogó autókat itt Frankfurtban, ami nekünk szeptember 25-ig a fény és a pompa birodalma. Megkérdeztünk néhány lányt, hogy van-e fogalmuk arról az autóról, amelyet második napja díszítenek szépségükkel.

Nem versenyautó, csak nagyon sportos - csicseregte a hölgy a 180 lóerős Abarth 500-ról

Nem versenyautó, csak nagyon sportos - csicseregte a hölgy a 180 lóerős Abarth 500-ról

Nem versenyautó, csak nagyon sportos – csicseregte a hölgy a 180 lóerős Abarth 500-ról

Alfa, Lancia, FIAT. Naná
Súgógép van minden autó mellett, így a Giulietta adatait is leskubiztuk

Súgógép van minden autó mellett, így a Giulietta adatait is leskubiztuk

Súgógép van minden autó mellett, így a Giulietta adatait is leskubiztuk


Természetesen az Alfa, a FIAT és a Lancia standján kezdtünk, mert hagyományosan itt domborítanak a legjobb nők. Később betértünk a szomszédos Hyundaihoz, mivel a dél-koreaiak nagyon nem sajnálják a pénzt, hogy ebben is felzárkózzanak a legjobbakhoz.

Minden lánytól ugyanazt kérdeztük: első- vagy hátsókerék-hajtású-e az adott autó, milyen motor van benne és hány lóerős.

Hol hajt? Jaj, ne

A FIAT-nál egy 500-assal nyitottunk, az Abarth 695 sportmodellel, benne egy belevaló szőkeséggel. A lány visszakérdezett, hogy úgy néz-e ki, mint akit érdemes erről faggatni, de az autó szerinte elöl hajt. A motorral és a lóerőkkel kapcsolatban tanácstalan volt, de megnézte a kocsi melletti táblán. Háttértámogatással megítélünk neki 3/2 pontot.

Mennyit keres egy hosztesz?

A modellekkel fotóztatják az autókat, ők jóval többet keresnek a hoszteszeknél

A modellekkel fotóztatják az autókat, ők jóval többet keresnek a hoszteszeknél

A modellekkel fotóztatják az autókat, ők jóval többet keresnek a hoszteszeknél


Sikerült konkrét számokat megtudni arról, mennyiért szorítja a magassarkú a lányokat a standokon. Egy hosztesz nagyjából 10,4 eurós (3000 Ft) órabérért dolgozik, ez reggel 8-től este hatig 104 euró. Ők azonban csak a látogatóknak segítenek, szolgálnak információval az autókról.

Más kaszt azoké a lányoké, akikkel például a Lamborghini vagy az Alfa Romeo fotóztatja az autókat. Őket modellügynökségek közvetítik és náluk nem elég az élőben bájos külső, muszáj fotogénnek lenniük. Zellei Dóra, a Maxima főszerkesztője tavaly a Genfi Autószalonon rögtön kiszúrta, hogy melyik márka fizet meg őket. Egy modell képes irányítani a fotósokat, kiszolgálni az összes kameramant. Nem véletlenszerűen áll a fényekben és tudja, melyik az előnyös arcéle – mesélte címlap- és divatfotózásokon edződött kolléganőnk.

Nyílt színen púderezik az orrát, aztán a kozmetikus az ujjára kent rúzzsal renoválta a sminket. Brr

Nyílt színen púderezik az orrát, aztán a kozmetikus az ujjára kent rúzzsal renoválta a sminket. Brr

Nyílt színen púderezik az orrát, aztán a kozmetikus az ujjára kent rúzzsal renoválta a sminket. Brr


A Lanciához épp befutott az udvari sminkigazító egy kis orrpúderezésre. A vakolat renoválása közben ujjával kente a rúzst a lányok szájára, ami a modellszakmában biztos nem szokatlan, de nem tűnik higiénikusnak.

Amikor végzett, egy bonyolult autóról kérdeztük a női hölgyet, ahogy Varga Zsombor, a Ford-importőr PR-igazgatója mondaná, akivel épp megosztjuk a munkaállomást a szalonon. A Flavia kabrió a Chrysler 200-ból született némi fazonírozással és főleg emblémacserével, mert a két márkát egy huszárvágással egyesítette Sergio Marchionne, a komplett FIAT-Chrylser konszern feje.

Előkerült a szakértő, aki tudta, hogy az Alfák régen hátul hajtottak, most viszont elöl

Előkerült a szakértő, aki tudta, hogy az Alfák régen hátul hajtottak, most viszont elöl

Előkerült a szakértő, aki tudta, hogy az Alfák régen hátul hajtottak, most viszont elöl


Eredetileg a Flaviából lépcsőshátú is lett volna, de nagy osztás-szorzás végén azt lökte ki a gép, hogy a csekély darabszám miatt nem éri meg dízelt rakni bele, enélkül viszont esélytelen Európában. Dízelmotor a kabrióban sem lesz, de ez egy elegánsabb autófajta, ezért nincs halálra ítélve csak benzines motorral. Főleg, mert hasonló méretű négyszemélyes kabriója egyedül a Mercedes-Benznek van az E-osztályból, sokkal több pénzért.

A lóerők jobban mentek

A hajtásképlettel túlterheltük szegény hoszteszt, ezért kerített egy férfit, aki kissé bizonytalanul, de kibökte, hogy elöl hajt. Csak a Lancia Thema hátsókerekes, mert a Chrysler 300-ra épül, a 300 viszont a kettővel korábbi, W210-es kódú E-osztály technikáját viszi tovább, mert akkor a Chrysler még a Daimleré volt.

Nagyon vágta az i40 lóerőit, a fronthajtáshoz is ment háttértámogatás nélkül, az 1,7-es dízelmotort viszont kisebbre saccolta

Nagyon vágta az i40 lóerőit, a fronthajtáshoz is ment háttértámogatás nélkül, az 1,7-es dízelmotort viszont kisebbre saccolta

A motorról mindent tudott a hosztesz, csak úgy szikrázott a 174 lóerő, a benzinüzem és a 2,4 literes hengerűrtartalom. Ő is 3/2 ponttal végzett, eddig holtverseny. Az autó egyébként koncepcióautóként áll kint, mert a belső tere még nem végleges, kárpitok változhatnak.

Régen hátul, most elöl

Két lépéssel arrébb egy szürke Giulietta melletti csajt terheltünk a hajtásra vonatkozó kérdéseinkkel. Az első vagy hátsókerék-hajtásról fogalma sem volt, ezért kerített gyorsan egy szakértőt. Ő elmondta, hogy az Alfa régen hátsókerekes autókat gyártott, de nagy volt rajtuk a nyomás, hogy nőjön a darabszám, ezért át kellett állni fronthajtásra az 1990-es évek elején.

A 4C Concept szériaváltozata lesz majd újra hátsókerék-hajtású, de ma az összes Alfa – a 8C Competizionét kivéve – az első kerekeit hajtja – zárta az expozét. Azt eltalálta a lány, hogy az autó kétliteres dízel és a 170 lóerőt is tudta, maradt a holtverseny.

Mekkora dízel?

Utoljára a Hyundai i40-et díszítő hölggyel elegyedtünk konverzációba. A lépcsőshátú is egész csinos autó, így nézhetne ki egy jobb Subaru. A motorkínálattól zavarba jött, szerinte 1,5-1,6 literesek a dízelek, amit majdnem jól mondott, mert 1685 köbcentis. Tudta viszont a benzinesek lóerőit és az elsőkerék-hajtást is magabiztosan rávágta. A zsűri (Földes Attila és én) tőle sem sajnáljuk a 3/2 pontot.

A felmérés messze nem reprezentatív, de négyből négy lánynak volt fogalma a mellette lévő autóról, gratulálunk!