Akár 120 km/h sebességgel is száguldhat a kétszemélyes RAK e

Őszintén, ki venne ma egy minimalista, kétszemélyes elektromos üvegkoporsót, hogy közértbe szaladgáljon vele? Senki, még akkor sem ha jó...

Őszintén, ki venne ma egy minimalista, kétszemélyes elektromos üvegkoporsót, hogy közértbe szaladgáljon vele? Senki, még akkor sem ha jó…

Négy újdonság kapott komolyabb figyelmet az Opel hatalmas kiállítóterületén Frankfurtban. Az Opel Astra GTC, Zafira Tourer és Ampera mellett egy félig motor, félig autó képét mutató tanulmány piszkálta fel a fantáziánkat.

Az Opel Rak e tipikusan az a semmiben lógó, jövőbe mutató okosság, ami sohasem terjedhet el széles körben. A koncepció szakállas, és amilyen jól mutat itt a percenként suvickolt fényes padlón, annyira szerencsétlen a mindennapokban.

Dióhéjban: „Az akkumulátoros, tandemes RAK e a megfizethető zéró emissziójú jármű koncepcióját vázolja fel. A RAK e városi autó autópályán is jól mutat 100 km hatótávjával és 120 kmóra csúcssebességével. A hagyományos autókon túlmutató koncepció 100 kilométeren csak 1 euró költséggel jár. A RAK e a tiszte elektromos autózást szeretné elérhetővé tenni a fiatalok számára is, már 16 éves kortól. „

Őszintén, ki venne ma egy minimalista, kétszemélyes elektromos üvegkoporsót, hogy közértbe szaladgáljon vele? Senki. A löttyedt zsírhurkákat növesztett fogyasztói felfogásunk még nem kapott akkora pofont, hogy életképes legyen egy ilyen elképzelés. Pedig erősítésképp itt a hasonló koncepciót vivő Volkswagen NILS is, a közeljövőben mégsem lesznek tele városaink kis, takarékos, elektromos járművekkel.

A téma viszont hálás, ezzel mindig jót lehet polírozni a jövőbelátó, környezettudatos arculaton, kérdés, hogy lesz-e valaha szélesebb piaca az ilyen járműveknek. Talán nem is a gyártók hibásak, hanem mi magunk?