Az Opel Rak e tipikusan az a semmiben lógó, jövőbe mutató okosság, ami sohasem terjedhet el széles körben. A koncepció szakállas, és amilyen jól mutat itt a percenként suvickolt fényes padlón, annyira szerencsétlen a mindennapokban.
Dióhéjban: „Az akkumulátoros, tandemes RAK e a megfizethető zéró emissziójú jármű koncepcióját vázolja fel. A RAK e városi autó autópályán is jól mutat 100 km hatótávjával és 120 kmóra csúcssebességével. A hagyományos autókon túlmutató koncepció 100 kilométeren csak 1 euró költséggel jár. A RAK e a tiszte elektromos autózást szeretné elérhetővé tenni a fiatalok számára is, már 16 éves kortól. „
Őszintén, ki venne ma egy minimalista, kétszemélyes elektromos üvegkoporsót, hogy közértbe szaladgáljon vele? Senki. A löttyedt zsírhurkákat növesztett fogyasztói felfogásunk még nem kapott akkora pofont, hogy életképes legyen egy ilyen elképzelés. Pedig erősítésképp itt a hasonló koncepciót vivő Volkswagen NILS is, a közeljövőben mégsem lesznek tele városaink kis, takarékos, elektromos járművekkel.
A téma viszont hálás, ezzel mindig jót lehet polírozni a jövőbelátó, környezettudatos arculaton, kérdés, hogy lesz-e valaha szélesebb piaca az ilyen járműveknek. Talán nem is a gyártók hibásak, hanem mi magunk?