Ahogy a BMW és Mercedes-Benz, úgy az Audi is kupéval készül a Német Túraautó-bajnokság (DTM) jövő évadára. Először versenyeznek ilyen karosszériával a DTM-ben, a V8 quattro (1990 – 1992) és az A4 (2004 – 2011) is szedán volt. Frankfurtban az RS5 mellett ott pózolt az új versenyautó is.
A küllemében az A5-öt követő modell tervezői az előző hét DTM bajnoki cím közül négyet elhódító elődjénél is laposabb és zömökebb formát rajzoltak. Az A5 DTM hosszúsága 5 méter, szélessége 1,95, magassága csupán 1,15 méter, tengelytávolsága az összes DTM-autó számára egységesen meghatározott 2750 milliméter.
A karosszéria jelenlegi A4 DTM modelleken alkalmazott légátáramoltatása 2012-től már nem alkalmazható, akárcsak a komplex felépítésű hátsó kiegészítő szárnyak. Ezáltal erőteljesebb a hasonlóság a sorozatgyártású modellel, illetve a DTM-versenyautók kevésbé lesznek érzékenyek a verseny közbeni koccanásokra, egyben kedvezőbb szélárnyékot is nyújtanak.
A teljes egészében szénszálas műanyagból készült külső karosszéria újszerű hibridtechnológiájú vázszerkezetet rejt. A biztonságot garantáló szerkezet szénszálas műanyag monocoque és az acél vázkeret egyvelege. Ez a megoldás egyébként mindhárom új versenyautóban azonos, ennek is köszönhető, hogy az új autók esetében 40 százalékos költségmegtakarítást értek el a gyártók.
Az Audi új versenygépének hajtásáról 460 LE teljesítményű V8-as motor gondoskodik, amely a hátsó kerekeket pörgeti. A maximális nyomaték 500 Nm. A hatfokozatú sebességváltó új fejlesztés, amely immár pneumatikus úton, a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel működtethető. A versenycsapatok szempontjából viszont fontosabb hír, hogy élettartama a korábbi négyszeresére, akár 24 ezer kilométert kibír.
Július végén gördült ki először a pályára az A5 DTM, azóta folyamatosan zajlik a próbaüzeme, 2012. március 1-re kell elkészülniük a fejlesztőknek.