Villanyautó a legdurvább Merci-tuningolótól 1
Villanyautó a legdurvább Merci-tuningolótól 93


Még szerencse, hogy a Brabus Frankfurtban leplezte le az új, 800 lóerős Rocket modellt, mert ha csak a két fehér járgányát tudná megmutatni olajban fürdő közel-keleti vevőinek, azok nevetve fordítanának hátat az értékesítőknek. Pedig külsőre hasonló spoilerek díszítik ezeket is.

Ám a Rocket V12-es benzinmotorjával szemben az egyik dízel-hibrid, a másik meg teljesen elektromos hajtású. A Mercedes-Benz modellek legnevesebb tuningolója kerékagy-motorokkal spécizte fel a két E-osztályt. A hibridbe kettő jutott, az elektromosba négy.

A 42 centis, egyenként 31 kilós motorok 109 lóerő teljesítményre illetve 800 Nm nyomatékra képesek. Tessék csak néggyel szorozni! Igen 3200 Nm nyomaték jön ki. A Brabus már említett legdurvább benzinmotorja „csak” 1420 Nm-t tud.

Villanyautó a legdurvább Merci-tuningolótól 94


Mégsem képes versenyre kelni dinamikában benzines ellenfelével a nem épp frappáns nevű BRABUS High Performance 4WD Full Electric, hiszen 6,9 másodperc alatt gyorsul százra és végsebessége is csak 220 km/óra. Előbbi a lítium-ion akkumulátorok miatt 2,2 tonnásra nőtt tömeg miatt adódik, a tempónak pedig a villanymotorok maximális fordulatszáma szab gátat.

Az európai szabványcikluson mérve 240 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel a járgány. Ám ha a sportmód helyett, az eco-t használja és 436 helyett megelégszik 272 lóerővel a vezető, akkor már 350 km-re is eljuthat.

A Brabus által kínált gyorstöltővel 1,5 óra alatt maximális állapotba hozhatók az autó akkumulátorai, de hagyományos 220V-os töltővel öt óráig tart ugyanez.

Villanyautó a legdurvább Merci-tuningolótól 95


A hibrid esetében Mercedes E 220 CDI modell adja az alapot, amelynek dízelmotorját 200 lóerősre módosította a Brabus, majd ehhez csatlakoznak a hátsó tengelyhez került az agymotorok. Az autó képes csak a villanymotorok használatával közlekedni, ilyenkor maximum 120 kilométert tud megtenni, telepei fél óra alatt tölthetők gyorstöltővel.

Ha hibridként üzemel a jármű, akkor a 200 lóerős dízel és a két 109 lóerős motor összedolgozik. Ilyenkor 7,4 másodperc alatt gyorsulhat százra, ami ugyan csak 0,7 másodperccel jobb, mint a gyári érték, de az autó 255 kilogramm pluszt cipel az akkumulátorok miatt, ami előnnyé válik a fogyasztásnál. A jármű végsebessége itt is 220 km/óra.

A zöld milliomosoknak egyelőre várniuk kell, mert a Brabus alternatív modelljei csak prototípusok, nem lehet megvásárolni azokat. De ami késik, nem múlik.