Kék lagúnák, romantikus tengerparti falvak, napsütés, bor. Ha Horvátországra gondolunk, hirtelen ez a kép ugrik be. Még véletlenül sem az autóipar, olyan ugyanis nincs ezen a környéken.
Ha Mate Rimac 23 éves autótervező számításai bejönnek, a sanyarú helyzet hamarosan változni fog. Körülbelül a Holdraszállással egyenértékű áttörésre készülnek itt a Frankfurti Autószalonon. Az újszülött cég elektromos sportautóval szeretné sokkolni a nagyérdeműt.
A villanyautókkal foglalkozó csarnok egyik eldugott sarkában leltem rá a tapogatható, élethű verzióra. Tehát mégsem az évtized blöffjéről van szó, ezek a horvát srácok tényleg komolyan gondolják.
Villámgyors villanyos
Ezen a ponton vegyen minden olvasó nagy levegőt, mert ez a terv cseppet sem mondható kistílűnek. A Rimac Automobili Concept One a Bugatti veyron magasságába emelné a villanyautók nyújtotta élményt. A sejtelmes külső alatt négy különálló elektromos motor lapul, melyek összteljesítménye 1088 lóerő és 3800 Nm nyomaték. Levegő kifúj.
Nem nehéz kitalálni, a négy motorból mindegyik külön kereket hajt, összhangjukról saját tervezésű elektronikai vezérlés gondoskodik. A delejes lovakat megsarkantyúzva, a gázpedált(?) padlóig taposva 2.8 másodpercig tartó százas gyorsulás és 305 km/h-s végsebesség ejti ámulatba a leendő 88 darab Concept One tulajdonosát.
Ez nem blöff?
A külsőre egy szavunk sem lehet, a volt Pininfarina dolgozók ügyes csomagot hoztak össze. Egy kicsit Koenigsegg, egy kicsit Ferrari, nem vált ki szapora szívverést, de vizuálisan megállja helyét a szupersportautók között.
A kormány mögé betekintve is meglepő érettséget fedeztem fel, a kirívó bajuszkapcsolóktól eltekinve teljesen megállja helyét az utastér. Azért a prototípusok nagyzolása már ennél a kis cégnél is tetten érhető, a visszapillantó tükrök helyett három kamera közvetíti a hátunk mögött történő eseményeket.
Sopron – Záhony egy feltöltéssel!
Ráadásképp a hatótáv is elképesztően magasnak ígérkezik, a 92 KWh energiát magukban rejtő akkumulátorok 600 kilométernyi száguldást szavatolnak, egy feltöltéssel. Minden villanyautónál ez a téma érdekel a legjobban, és erről kapunk a legkevesebb információt. Láthattunk egy kiállított makettet, és a Rimac képviselői rezzenéstelen tekintettel állították, az általuk csiszolt Lítiumos technika nem fog felrobbanni, idő előtt lemerülni, egyszóval csalódást okozni. Akár így, akár úgy, 2013-ra minden kiderül, hiszen Mate Rimac ezt a dátumot tűzte ki célul a befejezésre.