Kék lagúnák, romantikus tengerparti falvak, napsütés, bor. Ha Horvátországra gondolunk, hirtelen ez a kép ugrik be. Még véletlenül sem az autóipar, olyan ugyanis nincs ezen a környéken.

Ha Mate Rimac 23 éves autótervező számításai bejönnek, a sanyarú helyzet hamarosan változni fog. Körülbelül a Holdraszállással egyenértékű áttörésre készülnek itt a Frankfurti Autószalonon. Az újszülött cég elektromos sportautóval szeretné sokkolni a nagyérdeműt.

A villanyautókkal foglalkozó csarnok egyik eldugott sarkában leltem rá a tapogatható, élethű verzióra. Tehát mégsem az évtized blöffjéről van szó, ezek a horvát srácok tényleg komolyan gondolják.

Villámgyors villanyos

Ezen a ponton vegyen minden olvasó nagy levegőt, mert ez a terv cseppet sem mondható kistílűnek. A Rimac Automobili Concept One a Bugatti veyron magasságába emelné a villanyautók nyújtotta élményt. A sejtelmes külső alatt négy különálló elektromos motor lapul, melyek összteljesítménye 1088 lóerő és 3800 Nm nyomaték. Levegő kifúj.

Nem nehéz kitalálni, a négy motorból mindegyik külön kereket hajt, összhangjukról saját tervezésű elektronikai vezérlés gondoskodik. A delejes lovakat megsarkantyúzva, a gázpedált(?) padlóig taposva 2.8 másodpercig tartó százas gyorsulás és 305 km/h-s végsebesség ejti ámulatba a leendő 88 darab Concept One tulajdonosát.  

Ez nem blöff?

Eldugott standon, de mégis ott volt az autós világ legrangosabb eseményén a Rimac.
1088 lóerő, 600 kilométeres hatótáv, négy különálló elektromos motor. Ez a Rimac

1088 lóerő, 600 kilométeres hatótáv, négy különálló elektromos motor. Ez a Rimac

1088 lóerő, 600 kilométeres hatótáv, négy különálló elektromos motor. Ez a Rimac


A külsőre egy szavunk sem lehet, a volt Pininfarina dolgozók ügyes csomagot hoztak össze. Egy kicsit Koenigsegg, egy kicsit Ferrari, nem vált ki szapora szívverést, de vizuálisan megállja helyét a szupersportautók között.

A kormány mögé betekintve is meglepő érettséget fedeztem fel, a kirívó bajuszkapcsolóktól eltekinve teljesen megállja helyét az utastér. Azért a prototípusok nagyzolása már ennél a kis cégnél is tetten érhető, a visszapillantó tükrök helyett három kamera közvetíti a hátunk mögött történő eseményeket.



Sopron – Záhony egy feltöltéssel!

Ráadásképp a hatótáv is elképesztően magasnak ígérkezik, a 92 KWh energiát magukban rejtő akkumulátorok 600 kilométernyi száguldást szavatolnak, egy feltöltéssel. Minden villanyautónál ez a téma érdekel a legjobban, és erről kapunk a legkevesebb információt. Láthattunk egy kiállított makettet, és a Rimac képviselői rezzenéstelen tekintettel állították, az általuk csiszolt Lítiumos technika nem fog felrobbanni, idő előtt lemerülni, egyszóval csalódást okozni. Akár így, akár úgy, 2013-ra minden kiderül, hiszen Mate Rimac ezt a dátumot tűzte ki célul a befejezésre.

Nagy kérdéseket rejt még a Rimac Concept One, a megbízhatóság és az ár piszkálja még mindennél jobban a fantáziánkat

Nagy kérdéseket rejt még a Rimac Concept One, a megbízhatóság és az ár piszkálja még mindennél jobban a fantáziánkat

A Tesla sikerein okulva nem elképzelhetetlen, hogy a Rimac is betörjön a sportcélokra épített elektromos autók piacára, de ezek a számok több mint ambíciózusak. Szkeptikusak vagyunk, másfelől drukkolunk is a szomszédoknak, hogy sikerüljön borsot törniük a nagy gyártók orra alá.