Nemcsak az Audi, de a Mercedes is a Frankfurti Autószalonra időzítette, hogy megmutassa a nagyközönségnek új DTM versenyautóját. A német gyár nem az autót vezető pilótákat, hanem Forma-1-es csapatuk versenyzőiket kérték fel, hogy leplezzék le az autót. Így Michael Schumacher, Nico Rosberg, valamint a gyár Motorsport igazgatója, Norbert Haug, valamint a cég első embere Dieter Zetsche közösen mutatták meg az új gépet.
A BMW csatlakozásával háromtagúvá válik a DTM gyártóinak száma, ám ezen túlmenően is sok-sok újdonság várható a következő idényre. A Mercedes az elmúlt 27 évben 156 DTM-versenyen indult, amelyek közül 84-et megnyert, miközben öt bajnoki címet nyert. Ezt kiemelkedő arányt a jövőben is szeretné megtartani a gyár ennek megfelelően dolgoztak a gépen.
Az új szabályokhoz vadiúj autót épített a Mercedes, maradt a C-osztály, de már nem a szedánt, hanem a kupét követi a versenyautó. Alapját karbon központi cella adja, amelyhez acél bukókeret kapcsolódik, a külső héjat szénszálas műanyagból formázták. Bár a korábbiaknál kevesebb spoilert engedélyeznek a szabályok, így is igen ütős a Merci versenyautója.
Motorja 4,0 literes, szívó V8-as , amelynek teljesítménye 500 lóerő, de ugyanezt a számot mutatja a maximális nyomatékértéke is. A versenyautó továbbra is hátsókerék-hajtású, sebességváltója új, a pilóták immár a kormány mögötti fülekkel kapcsolhatják a hatfokozatú szekvenciális váltót.
További részletek, az autót tesztelő Gary Paffettől videón: