Háromliteres, dupla turbós, hathengeres dízelmotor – kevés finomabb dolog akad manapság a prémium középkategóriában, mint a bajorok öngyújtós erőforrása.
Nem véletlen, hogy a BMW-specialista Alpina is kezelésbe vette a kategória csúcsmotorját. A gyári 258 lóerő helyére irgalmatlan 350 lovat préseltek be; ez még a széria legerősebb motorjánál, a 335d xDrive-nál (313 LE) is izmosabb.
A forgatónyomaték 560 helyett 700 Nm, ami öt másodpercnél fürgébb gyorsítóképességet biztosít.
Hátsókerékhajtással ugyanolyan fürge tehát az Alpina D3 Biturbo, mint a 335d összkerékhajtással (4,8 mp) – ráadásul kívánságra az Alpina is megvásárolható xDrive kivitelben
Az Alpina D5 modellből ismert blokk félelmetes menetképességeket biztosít. Ha valakinek erre nincs szüksége, hamarosan a 325d kétliteres, négyhengeres dízelmotorja is bekerülhet a finoman átdolgozott megjelenésű autóba. Ennek teljesítményadatait ugyan nem hozta nyilvánosságra az Alpina, de biztosak lehetünk benne, hogy jócskán felülmúlja majd az alapmodell 218 lóerejét, 450 Nm nyomatékát
Ami az optikai kiegészítőket illeti, a D3 megjelenésében alighanem megegyezik majd a 410 lóerős, benzinmotoros B3-mal (képeinken)
Szerző: Svékus Gergő