Erősebb, gyorsabb és fürgébb is lesz a következő modellévtől a Porsche Panamera dízel változata. Az eddigi 250 lóerős motor helyébe lépő friss fejlesztésű 3.0 V6 pontosan ötödével izmosabb: 300 lóereje az eddigi 244 helyett 259 km/óra végsebességet tesz lehetővé, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8-ról 6,0 másodpercre rövidül. 

Miközben a blokk sarokszámai nem változtak, a mérnökök a semmiből alkották újra a motor gyakorlatilag minden mozgó elemét, a forgattyús tengelytől a dugattyúkig. Emellett most először alkalmaztak vízhűtésű turbófeltöltőt, ez a nagyobb légtömeg mellett megnövelt töltőnyomást (2,5 helyett 3,0 bar) biztosít. 
Mindez jelentős mértékben megnövelte a forgatónyomatékot (650 Nm 1750-2500/perc között, szemben a korábbi 550 Nm-rel). Ez viszont a sebességváltó áthangolását is lehetővé tette: a hosszabb végáttétel csendesebbé és takarékosabbá teszi az autót, ugyanakkor az első négy fokozatot rövidebbre vehették. 
300 lóerős dízel a Porschétől 1
300 lóerős dízel a Porschétől 7
Részben innen, részben az alapkivitelben kínált, kanyarban szelektív nyomatékmegosztást alkalmazó, aktív differenciálzár (Porsche Torque Vectoring Plus, PTV+) alkalmazásából adódnak a menetdinamikai mérőszámok javulásai. 
A Panamera szabványos átlagfogyasztása 6,4 l/100km, a CO2-kibocsátás 169 g/km. 
A dinamikusabb autó áthangolt futóművet is kapott: mindkét tengelyen merevebbek lettek a stabilizátorok. Emellett a vontatókapacitás is megnőtt, immár 2,6 tonnát cipelhet maga után a Porsche Gran Turismója. 
Az új dízelmotor 2014 januárjától vásárolható meg a Panamerához. A modell tervezett németországi fogyasztói ára 85 300 euró, szemben a jelenlegi dízel variáns 81 849 eurós árával (+4,2%).