A négyszemélyes Smart koncepciója kicsit olyan, mint a világ legnagyobb törpéje: első hallásra nem sok értelme van.
Ugyanakkor a maga 3,5 méteres hosszával az autó még mindig kisebb, mint majdnem minden más a városban (a Fiat Panda 3,6 méter), és ha keresztben nem is tud parkolni, praktikumával még mindig kiváló urbánus társ lehet.
Ahelyett persze, hogy olyan száraz adatokkal untatná ügyfeleit, mint a 9,1 méteres fordulókör, a Smart őrült örömautóként vezeti fel leendő kisautóját.
A Fourjoy nevéhez híven az élet örömteli oldalait ragadja meg. Hátsó ülése például befelé forduló kanapéként biztosít meghitt összebújásra alkalmas helyet, az elsőket pedig a műszerfallal közös szerkezet tartja; utóbbi ívelt felülete érintésérzékeny.
A Fourjoy játék a színekkel és anyagokkal: a smart elengedhetetlen vázkerete polírozott alumínium kivitelben pompázik, a karosszéria fehérjét petróleumsárga elemek bontják meg. A kormány erőteljes múltidézésként csupán egyküllős, a középkonzolon okostelefon-dokkolóállomásokat találunk.
Mondani sem kell, hogy a Fourjoy elektromos hajtást kapott: ennek 55 kW teljesítménye megfelel a smart fortwo-tól megszokott menetdinamikának, az akkumulátor gyorstöltővel egy, normál hálózatról hét óra alatt tölthető.
Akármennyire városi is, a Smart felismerte, hogy bizony a világ egyre több nagyvárosában megoldhatatlan probléma a belvárosi parkolás. Ezért a Fourjoy elektromos hajtású gördeszkákat kínál megoldásként: az utasok ezzel tehetik meg az utolsó kilométereket.
Szerző: Svékus Gergő