Jövő év végére tizennégy-, de szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport. Évente több milliárd eurós értékben költenek az emissziómentes mobilitáshoz kapcsolódó kutatásra és fejlesztésre, és mintegy hetvenezer munkatársat készítettek fel a villamos hajtással kapcsolatos feladatokra, mondta el tegnap este Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport teljhatalmú ura. 
Nem a levegőbe beszélt: a most induló Frankurti Autószalonon számtalan elektromos és hibrid modellel lép színre a konszern. A Volkswagen rögtön dupla premierrel kezd: egy városi és egy családi villanyautóval. Az e-Up (amelynek rögtön teherszállító kivitelét is bemutatták) 82 lóerős villanymotorjával legfeljebb 130 km/óra sebességgel tud haladni, százra 12,4 mp alatt gyorsul, hatótávolsága 160 kilométer. A Golf villanymotoros verziója messzebbre, gyorsabban képes utazni: 115 lóerős erőforrása 10,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára, a végsebesség 140 km/óra, a hatótávolság 190 km. 
Elektromos hadjáratot hirdetett a Volkswagen 1
Elektromos hadjáratot hirdetett a Volkswagen 15
Az Audi is kínál részben elektromos járművet. Az A3 e-tron hibrid már nem újdonság, tavasszal megismerhettük 1,4 TFSI-ből és egy villanymotorból álló hajtásláncát: másfél literes átlagfogyasztást és 35 g/km CO2-kibocsátást ígér az 50 kilométeren át elektromos üzemű haladásra alkalmas gépkocsi. Hogy a brutális, 700 lóerős Sport Quattro Concept mellett ezt a józan modellt is újra elhozták Frankfurtba, azt mutatja, minden fegyvert bevet az emissziócsökkentés érdekében a konszern. 
Elektromos hadjáratot hirdetett a Volkswagen 16


Hibridből a csoport ékkövének, a Porschénak is van mit felmutatnia. A végre sorozatgyártásba álló 918 Hybrid szupersportkocsi mellett ott van a tavaszi modelldömping sztárja, a viszonylag megfizethetőbb Panamera S-E Hybrid a maga hálózatról is tölthető akkumulátorcsomagjával (3,1 l/100 km átlagfogyasztás, 416 lóerő  rendszerteljesítmény).
A Volkswagen-csoport jelenlegi, 420 modellből álló palettájának súlyozott átlagos CO2-kibocsátása 130 g/km. 302 modell csupán 120, ötven pedig kevesebb mint 100 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Ezen a téren verhetetlen a zászlóvivő Volkswagen XL1, amely kilenc deciliter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 21 g/km.