Lenyűgöző tudású autó az Opel Ampera, amely meghökkentő hülyeségei ellenére valószínűleg a jövő életképes megoldása a tőle környezetszennyezőbb benzin-dízel motoros, és a korlátozott hatótávú elektromos autók helyett.
Fotó megosztása:
A GM készítette el az első, sorozatban gyártott, ahogy ők mondják, hatótáv-növelő benzinmotorral ellátott elektromos autót (range extender). A valóság az, hogy ez egy konnektoros hibrid. 100 mérföld/órára lőtték be a maximális sebességét a kétmázsányi, 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval 1732 kilós autónak
Fotó megosztása:
Az egyik bizarr tulajdonság: idegesítően közel ér a talajhoz a gumikötény. Csökkenti az autó alá bejutó levegőt, így javítja a légellenállást, másrészt mivel mindenhol leér, az autó alján végighúzódó akksik védelmére is figyelmezteti a sofőrt az eleve leültettet kocsiban. Tényleg nincs olyan mélygarázsbejárat, fekvőrendőr stb., amelyiknél ne érne le
Fotó megosztása:
Kevés elektromotorral hajtott autó hátulját látják ennyit a közlekedők, az Ampera jóval dinamikusabb, mint fő konkurense, a konnektoros Prius. A kötelező számok: 150 lóerős a villanymotor, amelynek 370 Nm a maximális nyomatéka, százra tíz alatt gyorsul. Vezetni mégis egészen más, mint egy hasonló erejű dízelt, hiszen sokkal dinamikusabbnak tűnik, és sebváltó-fokozatok sem akasztják meg a gyorsulást
Fotó megosztása:
Minden szögből rendkívül különleges autó látszatát kelti - és az is. Japán riválisa ellenben nem tűnik ki a tömegből, hiszen idétlen kilincs-, és tükörfényezést leszámítva szinte ugyanúgy néz ki, mint a sima Prius
Fotó megosztása:
Gyönyörű részletek teszik még egyedibbé a kasztnit
Fotó megosztása:
Ez nemcsak kivagyiskodó dizájn, a légellenállást csökkenti a szinte teljesen sík felni
Fotó megosztása:
Nyilván a gumik is besegítenek a szolid energiafelhasználásba
Fotó megosztása:
Nem sok autón látni ilyet. Ez már funkció nélküli játék a formákkal-színekkel-arányokkal, de legalább jól néz ki
Fotó megosztása:
Nem forradalmi, de szép. Nagyon nézi a nép, ám még a rutinos autómosós és benzinkutas srácok sem tudják pontosan, hogy akkor ez most elektromos vagy hibrid. A konnektoros töltés lehetősége meglepi őket
Fotó megosztása:
Még a típusnévben és annak írásában is van ötlet. Kulturáltan és csendesen működik az Ampera hajtáslánca, ugyanakkor furcsa kissé, amikor a járó benzinmotor nem a gázpedálra reagálva pörög
Fotó megosztása:
Elég jó a tolatóradar, még ezt sem sikerült beakasztani sehová
Fotó megosztása:
Pofonegyszerű tölteni, elsőként a 230-ba, aztán a kocsi bal elejébe kell bedugni a gyári kábelt, ahonnan 16 amperes biztosíték esetén 4-6 óra alatt feltöltődik. Kisebb esetén elnyújthatjuk a töltési időt, aminek kezdetét is be tudjuk állítani - ha például éjszakai áramot használnánk. Télen olyan 40, nyáron akár 60 kilométert is elmegy teljesen elektromos üzemmódban
Fotó megosztása:
Eklektikus belső grafikákkal kuszán telezsúfolt négyzet kijelzőkkel, tucat Opel-Chevrolet kormánnyal és vegyes anyagminőséggel
Fotó megosztása:
Opelék tudnak jó üléseket csinálni, ezek azok. Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Fotó megosztása:
A 198 kilogrammnyi, T-alakú akksi-pakk szára húzódik a két hátsó ülés között. A helykínálat átlagosan kompaktos
Fotó megosztása:
Szinte semmi nem látszik a 86 lóerős benzinmotorból (balra) és a 150 lóerős villanymotorból (jobbra), amelyek teljesítménye nem adható össze. Az Ampera erejét a villanymotor határozza meg
Fotó megosztása:
Tépőzárral ragad az ülések háttámlájához ez a batyu
Fotó megosztása:
Vicces cucc
Fotó megosztása:
Ugye, mondtam?! Ez egy autóalkatrész
Fotó megosztása:
Ez meg itten a 13 milliós autó kalaptartója. Egy darab műszálas rongy
Fotó megosztása:
Autóalkatrész II.
Fotó megosztása:
Szinte síkba lehet dönteni a hátsó üléseket. A 310 literes csomagtér a kompakt kategóriában nem király, de az ötajtós megoldás sokat segít a meglévő tér kihasználásán
Fotó megosztása:
Szimpatikus, hogy magyarul kommunikál, de ezen a feliraton még reszelni kell
Fotó megosztása:
Kimondottan meglepett, hogy itt is van magyar felirat
Fotó megosztása:
A zöld gömb éppen azt mutatja, hogy 64-14 arányban mentem vele a fotózás időpontjáig tisztán elektromos vs. hibrid üzemben, ami addig a pillanatig benzinre átszámítva 1,6 literes átlagot jelent
Fotó megosztása:
Ez a kormány mögötti műszer pedig az autó átvétele óta teljesített távot és benzinre számított fogyasztást mutatja. Mivel ingyen töltöttem a cégnél a kocsit, áramra nem költöttem. A jobb oldali gombóc aszerint mozog le-föl, hogy éppen mennyire vezetek gazdaságosan
Fotó megosztása:
Így néz ki a középső érintőképernyő nyugalmi állapotban
Fotó megosztása:
Kész művészet a helyére illeszteni a töltőt, amit én inkább egy darab zacskóban tartottam a csomagtartóban
Fotó megosztása:
Csak ha szét kéne szedni valamit
Fotó megosztása:
Itt veri be az ember az öklét, amikor P-be tolja a váltókart
Fotó megosztása:
Olyan, mint a szappantartóm az oviban - mondta egy kolléga a fényes, fehér ajtóborításra. A többségnek azonban tetszett
Fotó megosztása:
Ez megint egy elég furcsa dolog a sok közül. A hátsó utas feje bőven az ötödik ajtó üvege alatt található - 180-185 centi között tulajdonképpen pont ezért lehet elférni. Afölött hátul sehogy
Fotó megosztása:
Sokat segít a kilátásban az a kis üveg. Kritikusabb hozzáállással: elég sokat kitakar a csomagtartófedél kialakítása
Fotó megosztása:
Méltatlanul olcsó műanyag borítja a hátsó ajtót. Az Ampera egyes megoldásai mindig felébresztenek, amikor már-már kezdenék elájulni attól, hogy mennyire fantasztikus a kocsi
Fotó megosztása:
Széria többek között a 10 légzsák, a bőr, a Bose-hangrendszer, a spéci 17 collos alufelnik, a navi és az elektromos kézifék. Gondoltak az elektromos módban csendes autó körül kolbászoló gyalogosokra is: az indexkar hegyén gyalogosijesztő gombot találn, amely finom, szaggatott dudálással jelzi a jövő érkezését
Fotó megosztása:
Ott rejteznek az üzemanyag-befogadó nyílások gombjai. A benzintankét jobban eldugták
Fotó megosztása:
Egy ennyire modern autóban az is legyen más, aminek nem kéne - gondolták sajnos. Például a középkonzol idióta, nagyon nehézkesen használható érintőgombjai helyett lehetett volna valami hagyományos megoldást találni. De lagalább csipog, így tudom, hogy akkor most sikerült állítanom a légkondin harmadik érintésre, vagy nem
Fotó megosztása:
Ezzel a gombbal keltjük életre a ma kapható autók egyik úttörőjét
Fotó megosztása:
Jól elcsúszkál itt egy telefon
Fotó megosztása:
Na, ez a látszat ellenére nagyon érdekes fotó. Egyrészt mutatja, hogy az akksi üres, másrészt azt, hogy haladunk, és az akksiból előre érkező energia mozgatja a villanymotort. Teljes egészében sosem merül le, 30-40 km/órás sebességet "üres" akksipakk esetén is
Fotó megosztása:
Olyan az Ampera, mint egy kikezdhetetlen tudású egyetemi tanár, aki amúgy kicsit furcsa fazon, mert virágokat hord a hajában. Technikája lenyűgöző, ám érthetetlen gyerekességek is vannak benne. Komolytalan külsejű elektromos autót 8-10 milliótól lehet kapni 150 kilométer körüli hatótávval, míg ezt kilométerfrász nélkül 15,5 milliótól. Ó, de kár
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az Opel szerint „a hatékony sorozatgyártás és a gazdaságos beszerzés hatására” sikerült csökkenteni az árakat. Tesztünkből kiderül, hogy milyen vezetni az Amperát, és pontosan mit ad a hibrid hajtás.