Kategóriájának különce volt a Nissan X-Trail, szögletes formájával és darabos mozgásával kilógott a kecsesebb és jobbára szűkebb kompakt SUV mezőnyből – ugyanakkor terepképességei is felülmúlták az átlagot. 

A Nissan mérnökei az utóbbit továbbfejlesztették, az előbbieket viszont radikálisan kigyomlálták, így az új generációs X-Trail, amely jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe, a Murano eleganciáját megörökölve áramvonalas, tágas képviselője lesz osztályának, egyben harmonikus tagja saját családjának – magyarul elveszítette karakterét, de az ügyfelek alighanem többet nyernek, mint veszítenek az ügyleten. 
Kockából tojás: új Nissan X-Trail 1
Kockából tojás: új Nissan X-Trail 47
Kívül LED-es tompított és távolsági világítás, 19 colos kerekek, valamint elegánsan ívelt hátsó lámpatestek, belül bőségesen adagolt króm- és zongoralakk-felületek gondoskodnak a kellemes összhatásról. A személyes üléspróba tapasztalatai szerint a minőségérzet nem javult nagyságrendeket, a praktikum, a helykínálat és a kényelem viszont főúri. 
Az egyik dolog, hogy a hátsó ajtók csaknem 90 fokban nyílnak, így könnyű a beszállás. A tengelytáv megnőtt, ami az első ülések mélyített háttámlájával együtt érezhetően több lábhelyet biztosít a középső soron utazóknak. Az ő üléspadjuk ráadásul osztottan mozog előre-hátra, a háttámla fekvő helyzetbe dönthető. 
Kockából tojás: új Nissan X-Trail 48
Emellett a korábbi fiókos csomagtérpadló hagyatékát megőrizve most két szinten rögzíthető a padló, a magasabb emeleten elegendő hely van alatta ahhoz, hogy mondjuk egy babakocsit becsúsztassunk alá. Hab a tortán az opciós motoros csomagtérfedél-mozgatás. 
Elődje terepalkalmasságát és összkerékhajtási rendszerét megőrizve mostantól remélhetőleg aszfalton is magabiztosabban mozog az X-Trail. Az ehhez szükséges elektronikákkal mindenesetre felszerelték: két világújdonság és egy, az Infinititől kölcsönvett technológia segíti. Utóbbi a kijelölt nyomvonalat tartó, alulkormányzottságot kiküszöbölő Active Trace Control. Az Active Ride Control megelőző módon az útegyenetlenségekhez igazítja a lengéscsillapítást, ezzel megakadályozva a karosszéria extrém kilengéseit, míg az Active Engine Brake fokozott motorfékhatást biztosítva egészíti ki a mechanikus fék hatását kanyarban vagy intenzív lassítás során. 

a videó a hirdetés után indul

A Nissannál ma már szinte szabványos, teljes körű infotainment-rendszerre szinte szót is kár vesztegetni, örömmel tennénk ellenben említést a választható motorokról. Ezekről azonban semmi információt nem közölt a gyár – hamarosan pótolják.