Bármilyen élvezetes is vezetni, feneketlen bendője miatt nem tekinthető valós alternatívának a dízelekkel szemben a Range Rover 240 lóerős, kétliteres turbómotorja. Erre a problémára keresett nem túl eredeti, de vélhetően népszerűnek bizonyuló megoldást a Startech tuningcég.
A közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátó rendszer jelentett ugyan némi kihívást, de az LPG-specialista Prins céggel közösen végül megbirkóztak a feladattal. A 74 literes gáztartályt a pótkerék üregében helyezték el, a kettős üzemű rendszer automatikusan áll vissza benzinre, ha elfogy a gáz.
Az átalakítás nyomán 15 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás. A megtakarítások piactól függően változnak; Németországban, ahol átlagosan 230 forint körül (azaz a magyarországinál jó 10 százalékkal olcsóbban) mérik az LPG literjét, a Startech szerint fele annyiból megáll a tankolás költsége.
Hogy ökobarát mivoltát demonstrálja, a tuningműhely különleges fóliázással látta el a kiállított Evoque-ot, bár őszintén bevalljuk, nem értjük, miért számít zöldnek egy világoskékből sötétkékbe átmenetes színvilág – mindenesetre jól néz ki.
Az autó nem LPG-specifikus tuningelemekkel is rendelkezik, hiszen a Startech erősebb dízelmotort is kínál, 190 helyett 215 lóerővel.
Általános érvényű módosítás az elöl négydugattyús nyergekkel dolgozó, elöl-hátul hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer.
Ami az optikai változásokat illeti, a karosszériacsomag vadonatúj első és hátsó lökhárítókat tartalmaz, agresszív légbeömlőkkel és „lebegő” elülső légterelővel vadított, minimalizált felhajtóerejű orrkialakítással, míg hátul integrált diffúzor és iker-kipufogóvég zárja a képet.
A 30 mm-rel ültetett futómű 20-22 colos keréktárcsákat kap, a beltérben lecserélik a kormányt, a pedálokat, a lábtámaszt és a váltó kezelőegységét. A kárpitozásról felesleges beszélni, amit az ügyfél kér, az úgy lesz (csak csendben jegyezzük meg, hogy így szoktak születni a világ legízléstelenebb alkotásai).
Apropó ízléstelen, meg gáz: a Startech standján egy átalakított Defenderrel is találkoztunk. Állítólag nemes fával burkolták a rakterét, középkonzoljában pedig dupla dines, nagyképernyős multimédia rendszer kapott helyet, de ilyen, a nyolcvanas évek délkelet-ázsiai ízlését tükröző orrkialakítással nem volt merszünk közel menni hozzá. Ott van hátul jobbra, az átépített Range Rover mögött (amiről viszont hamarosan mesélünk), rá sem akarunk nézni…