Vagy rettentően magabiztos, vagy nagyon is sötétben tapogatózik az Infiniti, hiszen nem csak a nagy autókiállítások előtt ma már kötelező előzetesekben, hanem a végső, hivatalos sajtóközleményben sem sikerült egyetlen konkrét tényt vagy számszerű adatot közölnie új tanulmányáról, a Q30-ról.

Annyi nyilvánvaló, hogy a tehetős fiatalokat célozzák meg az autóval – azokat, akik a Samsung és a HTC óta ösztönösen tekintenek keletre, ha valami újdonságot keresnek, és akiket egészen más értékek hoznak lázba egy autó kapcsán, mint szüleiket.
Újabb pofon Kecskemétnek 1
Újabb pofon Kecskemétnek 21
Miközben tehát novemberben megkezdődik a hagyományos luxusszedán, a Q50 forgalmazása, előkészítik a terepet egy egészen más kategória számára. A Q30 (ezek szerint lesz Q10 is?) a négy és fél méternél kisebb prémium járművek egyre keresettebb szegmensébe szeretné befúrni magát, a Mercedes CLA, a BMW 1, az Audi A3 közé.
Formája olyan, mintha az A-osztály és a Nissan Juke szerelemgyereke volna: a törékeny, légies vonalakat hátra hagyva masszív, de nem súlyos, alapvetően egyszerű sziluettjét merészen megrajzolt ívekkel, törésekkel bolondítja, és mindenki azt láthat bele, amit akar – kupét, ferdehátút, terepjárót. 
Újabb pofon Kecskemétnek 22
Annyi biztosra vehető, hogy az Infiniti 2015-től Angliában fogja gyártani a Q30-at (a napokban erősítették meg, hogy 250 millió fontos, azaz 90 milliárd forintos beruházással, a jelenlegi Nissan üzem tőszomszédságában épül fel az Infiniti első európai gyártóüzeme), illetve ami a koncepcióból addigra marad. 
Azon sem kell tűnődnünk, vajon sportos vagy komfortos hangolást kap-e a Q30: ha már van nekik egy Sebastian Vetteljük, nem fogják hagyni, hogy kárba vesszen a teljesítmény-felelős fizetése.