Akár csúcssebességnél, akár a távirányítóról fogunk hozzá, mindenképpen tizenkét másodperc kell csupán a Smart kabrió vászontetejének, hogy teljesen hátra, majd a B-oszlop tövéig lecsússzon. Ha ezután kiemeljük és a csomagtér fedelébe pattintjuk a két hosszanti tetőkeretet (csúcssebességnél nem ajánlott), már kész is a majdnem-kabrió – sőt, ha a helyén maradó tetőoszlopra nem csúfságként, hanem integrált biztonsági eszközként tekintünk, akár teljes értékű vászontetősként is gondolhatunk a 2,69 méteres csöppségre.

A Daimler mindenesetre nem nézte le apró járművét, és ugyanazt a fejlesztési és tesztprogramot írta elő számára, mint pl. a Mercedes S-kabriónak. Húszezerszer nyitották és csukták a tetőt, mínusz 15 és plusz 80 fokos környezeti hőmérséklet mellett, majd -40°C-nél teljesen lefagyasztották a vásznat, és úgy is elindították a nyitási ciklust – ilyenkor persze a túlterhelés-védelem megakadályozza a nyitást, de ezt nem elég elméletben tudnia a mechanikának.

Ledobja tetejét a Smart 1
Ledobja tetejét a Smart 65 Az utastér huzatmentességére is ügyeltek (a szélterelő opciós extra), ami pedig a vízzárást illeti, a gyártósor utolsó állomása egy locsolórendszer, ahol minden egyes legyártott Smart kabriót hét percig fognak áztatni.

A vázszerkezet torziós szilárdsága 15 százalékkal nagyobb, mint az elődmodellé; a padlót, a szélvédőkeretet és a tűzfalakat extra adag vassal merevítették meg. A gyári töréstesztek között fejre ejtős vizsgálatot is találunk: itt 50 centi magasról, enyhén megdöntve pottyantják le az autót, így annak teljes tömege (hivatalos adat még nincs, de az új generációs kupé kiviteltől függően 880-935 kg; illetve az elődmodell esetében a kabrió 20 kilóval nyomott többet a kupénál, hát így kalkulálj) egyetlen A-oszlopra esik.

Ledobja tetejét a Smart 66 A 20 mm vastag, három rétegű tető 1,8 négyzetméteres, marginálisan nagyobb, mint az elődmodellen; és míg belső felülete minden esetben szürke, kívül a fényezéstől és merészségünktől függően választhatunk piros, fekete vagy farmeranyag hatású vásznat. A külső és belső szövet között gumiréteg feszül. A hátsó szélvédő üvegből készült, és fűthető.

A novembertől rendelhető, 2016 elejétől átvehető Smart kabrió a 71 és a 90 lóerős motorral egyaránt kapható, kézi vagy duplakuplungos váltóval társítva. A fogyasztás (4,3 l/100 km) mindkettőnél megegyezik, a végsebesség is majdnem azonos (151/155 km/óra, egyedül a gyorsulásban mutatkozik különbség: a gyengébb motorral 14,9 mp kell a 100 km/óra eléréséhez, míg az erősebbikkel 10,8 mp is elég.

Ledobja tetejét a Smart 67