Számos új technológiával, megújult motorkínálattal és minden téren kellemesebb utazási élménnyel lépett színre az új Kia Sportage.

A negyedik generációs modell 30 mm-rel nagyobb tengelytávja és 40 mm-rel megnőtt teljes hossza ellenére kompaktabbnak hat elődjénél, ami elsősorban a magasabbra húzott fényszóróknak és az öblösebb alsó légbeömlőnek köszönhető.

A képeken látható, LED-es jégkocka-ködfényszóró az új GT Line kivitel sajátja: a sportosabb variáns feszesebb felfüggesztést, egyedi, 19 colos felniket, valamint egy vadonatúj motort kap: a cee’d GT 1,6-os turbómotorját itt áthangolták, teljesítménye 201-ről 177 lóerőre csökkent, viszont javítottak a nyomatékkifejtésen. Ehhez a motorhoz hétfokozatú DSG váltó is kérhető, ami szintén nem volt eddig a Sportage-ben.

Dinamikusabb, igényesebb az új Kia Sportage 1
Dinamikusabb, igényesebb az új Kia Sportage 15
A kisebbik benzinmotor és az 1,7-es dízel változatlanul került át az új modellbe, a kétliteres dízel blokkja 5 kilóval könnyebb, új EGR-hűtőt kapott, és általában optimalizálták több paraméterét.

A tervezők átdolgozták a fékrendszert. valamint új, a fogaslécre ható villanyszervót fejlesztettek ki: utóbbi a GT Line modellekben alapáras, a többi verzióhoz opciós tétel. Szintén újrakonfigurálták az első és hátsó felfüggesztést, javult a vezethetőség, a rugózási komfort, valamint a zaj- és rezgésszigetelés.

A Sportage kategóriájának egyik legcsendesebb tagja, az alapjárati zajszint 2, az útzaj szintje 3 dB-lel csökkent, ami részben a bőkezűbben alkalmazott szigetelőanyagoknak, részben a merevebb karosszériának, átdolgozott ülésváznak és egyéb szerkezeti módosításoknak köszönhető.

A helykínálat mindenhol javult, beleértve a csomagtartót is (465 helyett 503 liter), amelynek belső szélessége annak ellenére nagyobb (+35 mm), hogy az autó kívülről ugyanolyan széles (és magas), mint elődje. A hátsó üléstámla dőlésszöge nagyobb tartományban, finomabban szabályozható, az állítókar a támláról átkerült az ülőlap mellé.

Dinamikusabb, igényesebb az új Kia Sportage 16
A Sportage multimédiás rendszerekből ugyanúgy naprakész, mint aktív biztonsági, illetve vezetőtámogató rendszerekből; felismeri a táblákat, csipog, ha keresztben jön valaki, visszanyom a forgalmi sávba, ha kisodródnánk, és fékez, ha mi nem tesszük.