Még három hétvége van hátra az idei DTM-évadból, és a dolgok jelenlegi állása szerint a Mercedes C63 AMG-nek minden esélye megvan arra, hogy a tavaly nyolcadik helyen végzett Pascal Wehrlein megverje Mattias Ekströmöt és az Audit, és ezzel kiköszörülje a Mercedes becsületén tavaly esett csorbát.

Hogy jövőre mi lesz a helyzet, még nem tudni, a Mercedes mindenesetre ma bemutatta a 2016-os hadjárat csodafegyverét: az új C 63 DTM kupét.

Az utcai modellváltás persze nem jelenti azt, hogy a motorsportban is mindent elölről kezdtek volna. Ezt a szigorú szabályok nem is engedik, így az új autó számos komponense megegyezik a tavalyival, a külső – az új arculathoz igazodó fényszórók és hűtőmaszk például – azonban módosult.

Mercedes versenyautó pályára és utcára 1
Mercedes versenyautó pályára és utcára 23 Az acél bukókerettel megerősített szénszálas monocoque vázra karbon paneleket illesztettek, az autó (5010 x 1950 x 1210 mm) minimális tömege az előírásokkal összhangban 1120 kg. Módosították az első légterelőt, az oldalsó aerodinamikai paneleket, a sík padlólemezt, az első és hátsó diffúzorokat, valamint a hátsó szárnyat.

A négyliteres, nyolchengeres motor legnagyobb teljesítménye 490 LE, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóműveket találunk, a szekvenciális váltó a kormányról kapcsolható.

A DTM-premierrel egy időben egyébként egy verseny-ihletésű utcai modellt is bemutatott a Mercedes-AMG: az Edition 1 Mercedes-AMG C 63 Coupé egyedi szürke-fekete-sárga színvilággal, kerámia fékekkel, nagyobb kerekekkel, egyenes aljú kormánnyal, sportülésekkel, valamint kívül-belül egy sor versenyhangulatú optikai részlettel kápráztatja az ügyfeleket.

Mercedes versenyautó pályára és utcára 24