Mielőtt megzavarodnánk: a Renault is tisztában van azzal, hogy már van egy pick-upja. A Duster Oroch azonban dél-amerikai jószág, míg az a kisteherautó, amelyet az Alaskan tanulmány előlegez meg, globális forgalmazásra számíthat.
Az Alaskan, ahogy az a műfajban manapság szokás, személyautós stíluselemekkel kelleti magát. A leglátványosabb ezek közül a Renault legújabb arculatához igazodó orrkialakítás, de az oldalsó küszöb kialakítása is a márka crossovereit (Captur, Kadjar) idézi.
A 21 colos kerekek csak tanulmányautós magamutogatásra valók, ahogy a platóbélésben kialakított tárolórekeszek, a dögös központi kipufogó vagy a külső tükörbe beépített, tájfilmezésre szolgáló kamerák sem valószínű, hogy visszaköszönnek a 2016 első felében bemutatkozó, sorozatgyártású modellen.
A napokban leleplezett Nissan Navarával szoros rokoni kapcsolatokat ápoló Alaskan több mint egytonnás hasznos terhelhetőséget kínál, platója hosszú és széles – hogy pontosan mennyire, ez ugyanúgy nem derül ki a szűkszavú közleményből, mint az, hogy milyen motorokkal kívánják elérni a „kategóriaelső takarékosságot”, illetve a „lenyűgöző teljesítményt és gyorsítóképességet.”