Elérte a Volkswagen Polo GTI teljesítményszintjét a spanyol rokon: az eddig 180 lóerős Seat Ibiza Cupra mostantól 192 lóerőt tud, de nem ez az egyetlen változás. A nyomaték 250-ről 320 Nm-re nőtt, ami alaposan megdolgoztatja a 17 colos felnire szerelt abroncsokat, amelyeket elektronikus differenciálzár óv meg a teljes enyészettől. A megújult Seat Ibiza Cupra 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra.
Új még a CUPRA Drive Profile üzemmódállító rendszer, amely a Leonból származó, sportos kormány rásegítése mellett az adaptív lengéscsillapító beállítását is módosítja.
A látvány is módosult: az alapáras bixenon fényszórókat LED-es nappali világítás keretezi, hátul szintén diódák világítanak. Az autót matt fekete diffúzor zárja le, benne trapéz alakú kipufogó füstölög.
Ha éppen nem a vezetéssel van elfoglalva, a sofőr okostelefonos integrációnak örvendhet, és ha távol sodorta az élet autójától, mobiljáról a távolból is lekérdezheti annak adatait.