Mozgalmas másfél év van a Seat Leon Cupra mögött: megbirkózott a Renault Mégane RS-sel a Nürburgring leggyorsabb fronthajtású modellje címéért, majd ugyanott elorozta az Auditól a leggyorsabb kombi címet.

Talán ennek örömére gondolta úgy a cég, hogy a 280 lóerős csúcsmodell kapjon ajándékba még tíz lovat: a 290 az már mégis csak majdnem háromszáz.

A műszaki táblázat egyéb sorait átböngészve kiderül persze, hogy mindez mit sem ér: a nyomatéki csúcs ugyanúgy 350 Nm, mint ezelőtt (és mint a 265 lovas alapverziónál), ezért az autó ugyanúgy 5,7 mp alatt gyorsul százra (kézi váltóval egy tizeddel lassabban), a végsebességet pedig így is, úgy is 250-ben maximálják, hát akkor mire a nagy felhajtás? Az egy tized literrel magasabb átlagfogyasztás aligha érte meg a fejlesztést.

Erősebb, de nem ez a lényeg 1
Erősebb, de nem ez a lényeg 11 Annál inkább megérte az a mechanikus differenciálzár, amely a nagyobbik Golf GTI-be vagy a Škoda Octavia RS 230-ba is bekerült: ez akár 100:0 arányban is képes megosztani az erőt az első kerekek között. A progresszív kormányműhöz, az adaptív lengéscsillapításhoz és az üzemmódváltóhoz hasonlóan ez is alapáras, aki pedig még sportos szeretne lenni, Brembo fékeket, nagyobb kerekeket és spéci abroncsokat is kérhet csomagban.

A napokban egyébként a Seat Ibiza Cupra is megújult, arról itt olvashatsz.