Kínos, hogy mennyire hasonlít az új, kis Infiniti az új, kis Mazdára, a CX3-ra. Az Infiniti legfeljebb azzal védekezhet, hogy a tanulmány, amely alapján elkészült a kocsi, hamarabb létezett a kis Mazda crossovernél. Kevésbé kínos, hogy az utastérben számos elem (ablakemelő-kapcsoló blokk, komplett műszeregység, amelyet elsőre észrevettünk) egy az egyben a Mercedestől érkezett, a motorok pedig a Nissan és a Renault már ismert darabjai. A nagy autóipari együttműködések világában ez már csak így szokás manapság.
Kissé macerásan alakult a Vezess stábjának tegnapi ideútja, így az estély legvégére toppantunk be. Üres poharak, morzsás asztalok között árválkodott hangulatos félhomályban az a pár bemutatóautó, amelyet kiállítottak a csarnokban -viszont így legalább nem kellett megverekednünk a lehetőségért a tömeggel, hogy beülhessünk a kocsiba.
A kis Infiniti meglepően tágas, még 198 centis Norti kollégám is be tudta préselni magát hátraAz anyagminőség parádés, ilyen kis autóban ennyire exkluzív bőröket, fákat, alcantarahuzatokat még talán sosem láttunk együtt. Ízlés kérdése, hogy ki mennyire érzékeli giccsesnek mindezt így egyben; nekünk tetszett.
A hivatalos leleplezés csak ma délután lesz itt, Frankfurtban, addig részletes műszaki adatokat még nem adott ki az Infiniti,de tegnap a magyarországi márkaigazgatótól, Kovács Ákostól azért pár dolgot megtudtunk az autóról.
A belépőmotor valamivel hétmillió forint alatt várható indulóáron, szövetkárpitos ülésekkel a 120 lóerős, 1,6-os turbós benzines lesz majd, a legkisebb dízel a másfél literes dCi, 110 lóerővel. Az 1,6-os turbóból lesz 165 lóerős változat is, de a legerősebb Q30 a kétliteres, turbós, 210 lóerős változat lesz, dízelből pedig a 2,2 literes dCi 170 lóerős verziója a legizmosabb. Az utóbbi két motorhoz összkerékhajtás is rendelhető lesz.
A kocsit novemberben mi is vezethetjük majd a nemzetközi sajtóbemutatón, Portugáliában, az értékesítés januárban indul Európában.