Az új generációs padlólemezre épülő autó 5 mm híján négy méter csupán, szélessége 1745, magassága 1470 mm, a tengelytáv 2520 mm. Ehhez képest gyártója azt ígéri, felnőtt utasoknak hosszú távon is kényelmes, bőséges férőhelyet kínál, ami ilyen paraméterek mellett csak okos helykihasználással, helytakarékos elemekkel valósítható meg. Utóbbiról gondoskodnak például a merevebb vázú, kevesebb helyet foglaló ülések, vagy a korábbiaknál kisebb befoglalóméretű, meredekebben beépített erőforrások.
 
Ilyen méretek mellett valóban bőkezűen tágas, 355 literes a csomagtartó – a lehajtott üléssel mért adatot még nem közölte a Suzuki, de nem tudtuk nem észrevenni, hogy léteznek egybeszabott üléstámlájú verziók is, így nem minden kivitelen javítja a kihasználhatóságot osztott dönthetőség.

A nagyok között játszik az új Suzuki 1
A nagyok között játszik az új Suzuki 35 Az új padlólemeznél felhasznált, új generációs anyagoknak köszönhetően nőtt a szerkezeti merevség és csökkent a tömeg – előbbi 10, utóbbi 15 százalékkal -, valamint barátinak ígérkezik a zajszint

Motorból nincs újdonság, azazhogy nagyon is van, csak már mindent tudunk róluk jó ideje. A közvetlen befecskendezésű, egyliteres Boosterjet turbómotor maximális teljesítménye 110 LE. A háromhengeres blokk maximum 170 Nm nyomatékot küld az ötfokozatú kézi vagy hatos automata váltóra.

Érdekel a Baleno? Kattints ide és olvasd el frankfurti interjúnkat az autó fejlesztési vezetőjével!

Az 1,2 literes Dualjet, amit a Swiftből már ismertünk, kézi vagy CVT fokozatmentes váltóval rendelhető, teljesítménye 90 LE. Ehhez a motorhoz társítható a Suzuki új mikrohibrid (regeneratív fékrendszer + szíjhajtású újraindítást alkalmazó start-stop) rendszere (SHVS), kizárólag kézi váltós kivitelben.

A nagyok között játszik az új Suzuki 36 Menetdinamikai adatokat egyik motorhoz sem adtak meg, sem fogyasztást vagy tömeget, egyedül a kézi váltós modellek CO2-kibocsátása áll rendelkezésre. Ez alapján az 1,0 turbómotor marginálisan torkosabb az 1,2-esnél, míg a hibrid majdnem 10 százalékkal kevesebbet eszik az alapváltozatnál.

Ahol a Baleno nagyon odateszi magát, az a felszereltség. Önálló fékezésre is képes, radaros ráfutásgátló, távolságtartó tempomat, okostelefon-integráció Apple CarPlay és MirrorLink szolgáltatással (a telefon bizonyos tartalmai elérhetők a fedélzeti képernyőről), LED-es hátsó lámpák és nappali fények, hazakísérő fény szerepel a listán.

A 15-16 colos felnikkel kérhető Baleno 2016 tavaszától kapható, a vételárak még nem ismertek.

A nagyok között játszik az új Suzuki 37