A lágyság gyanúját is elhárítja magáról a Volkswagen Tiguan második generációja: az autót csupa éles vonal határolja, komolysága megkérdőjelezhetetlen. A szikár vonalak jól leplezik, hogy az autó nagyobb elődjénél: hosszában hat, széltében három centit nőtt. Ugyanakkor a magassága 33 mm-rel csökkent, tömege pedig motortól függően 50 kilóval, vagy még többel.

Az autó arányai is változtak, hiszen a tengelytáv 77 mm-rel nőtt meg: a 2681 mm bőséges helyet biztosít az MQB padlólemezen nyugvó autó utasainak: hátul csaknem 3 centivel nagyobb a térdhely. A legszebb azonban, hogy a várakozásoknak megfelelően orvosolták a csomagtér problémáját: az eddigi 470 helyett immár 615 literes az üreg, ami több mint elegendő a motyó elhelyezésére.

Tisztára megkomolyodott a VW kis SUV-ja 1
Tisztára megkomolyodott a VW kis SUV-ja 33 A Tiguan műszaki tartalma ugyanúgy kerüli a meglepetéseket, mint a dizájn: nyolc benzin- és dízelmotor, 125-240 lóerős teljesítmény, első- vagy összkerékhajtás áll rendelkezésre. Utóbbi a Golf VII-ben is alkalmazott, ötödik generációs Haldex rendszer, tehát kemény terepre továbbra sem illik vinni a Tiguant. Ennek ellenére a 4×4-es verziók hasmagasságát 11 mm-rel megnövelték, az összkerékhajtás négyféle üzemmódban (közúti, havas, terep és egyéni) konfigurálható, opcióként pedig továbbra is elérhető az offroadcsomag, módosított lökhárítókkal, megnövelt terepszögekkel. A megengedett legnagyobb vontatható tömeg akár 2,5 tonna is lehet.

A kényelmi és biztonsági felszereltség megegyezik a Golfnál rendelhető opciókkal, és természetesen optikaituning-csomag is kérhető (R-Line; galériánkban a fehér autó), 20 colos kerekekkel, légterelőkkel, egyedi kárpitokkal és dekorelemekkel.

A hétszemélyes, nyújtott tengelytávú verzió 2016 végén érkezik, európai forgalmazása egyelőre nem biztos.

Tisztára megkomolyodott a VW kis SUV-ja 34 Van viszont létjogosultsága annak a konnektoros hibrid verziónak, amelyet egyelőre csak tanulmányként mutatott be a Volkswagen. A Tiguan GTE Concept nem indít forradalmat, viszont legalább sejthető, hogy hamarosan gyártásba kerülhet: a szokásos 1,4 TSI blokkra épülő rendszer összteljesítménye 218 lóerő, elektromos hatótávolsága 50 km.

Az egyetlen extra ötlet a tetőn elhelyezett napelemcsomag, amellyel megnyújthatók az emissziómentes kilométerek. A típus átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 liter/100 km, álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A modellről rengeteg fotót találsz az alábbi képre kattintva.